استقلال تهران نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی دوشنبه میزبان العین است که تیم سوم لیگ فوتبال امارات از تقابل با این تیم ایرانی پرافتخار خاطره چندان خوبی ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۹۰
تیمی که اصفهانی‌ها ۱۰ بار حریفش نشدند! +عکس و جدول

به گزارش جام جم آنلاین از مشرق، العین مقتدرانه صدرنشین گروه C شد تا با ۱۲ امتیاز بالاتر از الاهلی عربستان ۱۱ امتیازی، ذوب آهن ۷ امتیازی و بنیادکاری قرار بگیرد که تنها ۳ امتیاز اندوخته بود.

این تیم اگر چه که در دیدار خانگی خود ۱-۱ برابر ذوب آهن متوقف شد واما در گام آخر نماینده نصف جهان را ۳-۰ شکست داد تا نشان دهد تا چه اندازه حریف خطرناکی در مرحله حذفی خواهد بود.

با تمام این اوصاف بررسی عملکرد این تیم شناخته شده اماراتی در ادوار لیگ قهرمانان نکات جالبی را نمایان می کند. تیمی که موفق شده در نخستین دوره مسابقات قهرمان شود و البته که در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ تا فینال رقابت‌ها پیش برود.

اصفهانی ها در ۱۰ بازی حریفش نشدند

حریف استقلال در نخستین گام از بازی‌های حذفی تا قبل از بازی حساس دوشنبه ۱۹ مرتبه برابر تیم های ایرانی قرار گرفته تا طی دیدار های یاد شده ۳۳ گل به ثمر برساند و ۲۰ گل بخورد.

رکورد تقابل تیم های ایرانی با العین در لیگ قهرمانان در دست سپاهان است. این تیم نصف جهانی تاکنون ۶ مرتبه با العین روبرو شده که متاسفانه در نصف این دیدارها شکست خورده و در نیم دیگرشان راضی به تساوی شده است.

به این عملکرد نصف جهانی ۴ دیدار ذوب آهن برابر رقیب اماراتی را هم اضافه کنید که حاصل آن قبول ۲ شکست دیگر و دو بار تساوی برابر این حریف بوده است.

البته العین پر ستاره، در سالهای اخیر با تراکتورسازان و نفت تهران هم روبرو شد تا برابر هر کدام از این رقبا به یک پیروزی و یک تساوی دست پیدا کند.

کابوس استقلال پیش چشم العینی ها

اما استقلال میزبان عصر امروز دیدار حساس مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا پیش از این سه مرتبه با حریفش در همین مسابقات رودر رو شده است. استقلالی ها نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میهمان العین بودند. رقابت‌هایی که در مرحله گروهی به صورت متمرکز در امارات برگزار شد. در دیدار یاد شده که شنبه ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۸۱ برگزار شد فیصل علی با ضربه دقیقه ۶۵ خود میزبان را پیش انداخت. با این حال علی سامره ۲ دقیقه بعد نتیجه را برابر نمود. با تمام این اوصاف شرایط بازی به گونه ای پیش رفت که العین تا دندان مسلح طی ۳ دقیقه با گلهای سانوگو و غریب حریب تمرکز آبی ها را بر هم ریخت و پیروز میدان شد. قابل توجه اینکه همین تیم پر مهره در نهایت قهرمان لیگ آسیا هم شد.

استقلال و العین پس از آن در لیگ قهرمانان آسیا به تور هم نخوردند تا یک دهه بعد!

در واقع رقابت‌های سال ۲۰۱۳ فرصتی مغتنم برای گرفتن انتقام اولین دیدار دو تیم بود. استقلال چهارشنبه ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۱ با حمایت هوادارانش روی ضربات جی لوید ساموئل (۶۴) و فرهاد مجیدی(۷۳) العین را به خاک سیاه نشاند تا این تیم بالاخره در لیگ قهرمانان آسیا شکست برابر یک تیم ایرانی را تجربه کند.

قابل توجه اینکه استقلالی ها در دیدار برگشت هم با گل دقیقه ۸۰ جواد نکونام حریف را این بار پیش چشم هوادارانش مغلوب کرد تا کابوس استقلال همواره پیش چشم العینی ها ظاهر گردد.

و حالا در جدال بیستم العین با یک تیم ایرانی استقلال جوان شده علیرضا منصوریان تلاش خواهد کرد تا علی رغم غیبت جند مهره کلیدی خود مثل امید ابراهیمی، امید نورافکن و جابر انصاری برای سومین بار رقیب سرشناس را با شکست آشنا کند.

تابلو نتایج ۱۹ تقابل العین با تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

شماره بازی

تاریخ

نتیجه

نکته

۱

۱۵ مارچ ۲۰۰۳

العین ۳-۱ استقلال

العین میزبان بود و در نهایت قهرمان شد.گل استقلال را علی سامره زد.

۲

۱۶مارچ ۲۰۰۵

سپاهان ۱-۱ العین

-

۳

۲۵ می ۲۰۰۵

العین ۳-۲ سپاهان

-

۴

۱۴ سپتامبر ۲۰۰۵

العین ۱-۱ پاس

در مرحله حذفی

۵

۲۱ سپتامبر ۲۰۰۵

پاس ۳-۳ العین

برهانی در دو دیدار ۳ گل به العین زد.

۶

۱۱ آپریل ۲۰۰۷

العین ۳-۲ سپاهان

سید صالحی و عماد رضا گل زدند

۷

۲۵ آپریل ۲۰۰۷

سپاهان ۱-۱ العین

سپاهان نایب قهرمان شد

۸

۱۰ مارچ ۲۰۱۰

سپاهان ۰-۰العین

در گروه C

۹

۲۷ آپریل ۲۰۱۰

العین ۲-۰ سپاهان

سپاهان سوم گروه شد العین چهارم

۱۰

۱۳ مارچ ۲۰۱۳

استقلال ۲-۰ العین

ساموئل و مجیدی گل زدند

۱۱

۳۰ آپریل ۲۰۱۳

العین ۰-۱ استقلال

جوتد نکونام از روی نقظه پنالتی در دقیقه ۸۰ گل زد.

۱۲

۱۸ مارچ ۲۰۱۴

العین ۳-۱ تراکتورسازی

فخرالدینی گل زد

۱۳

۱ آپریل ۲۰۱۴

تراکتورسازی ۲-۲ العین

دقیقی و احمد زاده گل زنی کردند

۱۴

۳ مارچ ۲۰۱۵

نفت ۱-۱ العین

کورشی ۵۰ گل اول را زد

۱۵

۶ می ۲۰۱۵

العین ۳-۰ نفت

عبدالرحمان گل اول را به بیرانوند زد

۱۶

۱۸ می ۲۰۱۵

العین ۱-۱ ذوب آهن

عباسی ۷۵دقیقه گل تساوی را زد

۱۷

۲۵ می ۲۰۱۵

ذوب آهن ۰-۲ العین

در نهایت العین نایب قهرمان شد.

۱۸

۲۱ فوریه ۲۰۱۷

العین ۱-۱ ذوب آهن

بنگستون گل اول را زد

۱۹

۲۴ آپریل ۲۰۱۷

ذوب آهن ۰-۳ العین

برادران عبدالرحمن ۲ گل زدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها