مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، ابعاد مختلفی به لحاظ داخلی و خارجی دارد و مورد توجه فعالان سیاسی و تحلیلگران است.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۴۵

یکی از این ابعاد، ارتقای جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است و بعد دیگری از آن به افزایش استحکام داخلی و انسجام ملی مربوط می‌شود.

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس نهم در همین زمینه به جام‌جم گفت: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات به دشمنان پیام دادند به هر شکلی در صحنه حضور دارند و در برابر توطئه‌های آنها به صورت همه‌جانبه ایستادگی می‌کنند و به این ترتیب امنیت فعلی را تحکیم می‌بخشند.

وی اظهار کرد: مردم با حضور حماسی خود در انتخابات بار دیگر در عمل، وفاداری خود را به ولایت و نظام مقدس اسلامی نشان دادند و با یک شور انقلابی و نشاط بالایی در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و نظرشان را در مورد نامزدها اعلام کردند.

کوثری با اشاره به این‌که استقبال گسترده مردم نشان‌دهنده حضور یکپارچه آنها در صحنه است، تصریح کرد: بیگانگان نیز متوجه شدند مردم ایران نظام و رهبرشان را دوست دارند و در نهایت با آزادی کامل می‌توانند نامزد خود را مشخص کنند.

این نماینده مجلس نهم، حضور گسترده مردم را در انتخابات نشان‌دهنده نوعی بیداری عنوان کرد و افزود: ملت ایران طی چهار دهه اخیر به دنیا نشان دادند با تفکر ملی و انقلابی خود می‌توانند الگویی برای جهانیان باشند.

کوثری اظهار کرد:مردم با حضور گسترده خود در انتخابات نشان دادند به رهبری و نظام اعتقاد دارند و نظام برای خودشان است.

وی گفت: علت حضور گسترده مردم در انتخابات به این دلیل است که مردم متوجه شده‌اند، امنیت فعلی در جامعه و کشور ما برگرفته از حضور خودشان است و با این حضور پرشور می‌توانند امنیت را افزایش دهند.

حفظ پرستیژ بین‌المللی ایران

همچنین دکتر نوذر شفیعی، استاد دانشگاه، حضور پرشور و گسترده مردم را در انتخابات، دفاع نرم عنوان کرد و افزود: این رویکرد مردم در محاسبات دشمن لحاظ می‌شود و به ارتقای امنیت ملی ایران کمک کرده و موجب حفظ پرستیژ بین‌المللی ایران هم می‌شود.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم، با اشاره به این‌که حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات روز گذشته دلایل متعددی داشت، گفت: مهم‌ترین آن مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است، انتخابات بارزترین جلوه مشارکت سیاسی ملت است و همه‌آنچه ملت به دنبال آن است در اصل تعیین حق سرنوشت می‌توان خلاصه کرد.

وی ادامه داد: اصولا مشارکت بالا نشان‌دهنده امید به آینده، خودباوری و علاقه‌مندی ملت به نظام است، مشارکت بالا نشان می‌دهد مردم یک کشور به سرنوشت خود و استقلالشان علاقه‌مند هستند.

این استاد دانشگاه افزود: با این توصیف، مشارکت سیاسی نوعی قدرت نرم و دفاع نرم برای یک کشور محسوب می‌شود که در مقابل این دو مفهوم، تهاجم نرم وجود دارد.

شفیعی با اشاره به این‌که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در جهت بی‌خاصیت کردن این قدرت نرم تلاش می‌کردند، گفت: در صورت موفقیت آنها زمینه برای به‌کارگیری قدرت سخت و نیمه سخت یعنی جنگ و تحریم فراهم می‌شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، انتخابات آبروی ملت است، آبروی ملت هم احترامی است که دیگران برای کشوری در سطح منطقه و جهان قائل می‌شوند و این مشارکت به پرستیژ بین‌المللی ایران هم کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها