آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، گفت: مردم با حضور پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد صالح و مؤمن به حفظ نظام که از واجبات است کمک می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۴۷
آیت الله سبحانی: شرکت در انتخابات موجب حفظ و بالندگی نظام اسلامی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید روز جمعه در اولین ساعات رأی گیری، پس از انداختن رأی خود به صندوق سیار 548 در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه "نظام ما نظام جمهوری اسلامی است یعنی بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است"، عنوان کرد: جمهوریت یعنی براساس آرا و نظر مردم شکل گرفته و رو به جلو حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه پایه دوم نظام اسلامیت آن است افزود: مبانی نظام ما از اسلام و موازین اسلامی گرفته شده است و به همین منظور حفظ جمهوریت و اسلامیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ جمهوریت و نظام با شرکت اکثریت پای صندوق‌های رای شکل می‌گیرد، گفت: با کسی که انتخاب می‌کنیم، شرط می‌کنیم که به قوانین اسلام پایبند باشد و در آن مسیر حرکت کند؛ هم در انتخابات شوراها، هم در مجلس و هم ریاست جمهوری اینگونه است.
این مرجع تقلید، به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر است، اشاره کرد و گفت: هرچه حضور پای صندوق های رای حداکثری و باشکوهتر باشد و فرد مومن - انقلابی انتخاب کنیم به حفظ و بالندگی نظام اسلامی که از واجبات است کمک کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها