رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

استقرار اورژانس اجتماعی در 140 شهر

رئیس سازمان بهزیستی از استقرار اورژانس اجتماعی در 140 شهر بالای 50 هزار نفر کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۱۶
استقرار اورژانس اجتماعی در 140 شهر

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در مراسم افتتاح استقرار اورژانس اجتماعی در این شهرستان اظهار کرد: این هفتمین اورژانس اجتماعی گیلان بوده که امروز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: برای راه‌اندازی هر اورژانس اجتماعی بالغ بر چهار میلیارد ریال با نیروهای اجتماعی شامل کارشناس، روان‌شناس و مددکار اجتماعی مشارکت دارند.

رئیس سازمان بهزیستی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و تصریح کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، اختلالات روحی و روانی از آسیب‌های اجتماعی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با تمام توان برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی با مداخله به‌هنگام، استاندارد و تکنیک در مواجهه با بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی جامعه در کاهش طلاق، خودکشی و... اقدام‌های ارزشمندی انجام داده است.

محسنی بندپی درباره فعالیت اورژانس‌های اجتماعی در کاهش خودکشی و برگشت به زندگی گفت: در سال 94 حدود یک هزار و 240 نفر از خودکشی نجات یافتند که در سال 95 این آمار افزایش داشته و به پنج هزار و 250 نفر رسیده است.

وی درباره مشاوره‌های ازدواج و جلوگیری از معلول‌زایی افزود: هر ساله در کشور 30 هزار کودک معلول متولد می‌شود که 50 درصد آنها دارای اختلالات ژنتیکی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی حدود هشت سال در کشور تعطیل شده بود، گفت: در دولت یازدهم به استقرار اورژانس اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحقق منویات مقام معظم رهبری توجه زیادی شده است.

وی از استقرار 140 اورژانس اجتماعی طی سال 96 در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی هرچه بیشتر مهار و کنترل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها