اگر تا پیش از این صحبت از ممنوع‌الخروج‌شدن زنان بود، این‌بار نوبت ورزشکاران مرد است که به‌خاطر طلاق و به اجرا گذاشته شدن مهریه، با مشکل خروج از کشور روبه‌رو شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۵۶
طلاق‌های ورزشی؛ یک ورزشکار مرد ممنوع‌الخروج شد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از وقایع اتفاقیه ، اگر دیروز رسانه‌های خارجی از زهرا نعمتی نوشتند و اینکه رهام شهابی‌پور، همسر او به‌خاطر درخواست طلاق زهرا، او را ممنوع‌الخروج کرده، بعید نیست که امروز رسانه‌های آذربایجان، دلیل غیبت حسین روحانی، مربی تیم ملی کاراته را تیتر کنند و بنویسند که او به‌خاطر جدایی از همسرش، بازی‌های کشورهای اسلامی را از دست داده است.

دیروز خبر ممنوع‌الخروجی نعمتی جهانی شد. ال‌موندوی اسپانیا و دی‌ولت آلمان با تعجب از مشکل او نوشتند و اینکه در مسابقاتی که ماه‌های آینده برگزار می‌شود، شاید نعمتی به‌خاطر مشکلات خانوادگی نتواند شرکت کند.

دیروز تیم ملی کاراته راهی باکو، میزبان بازی‌های کشورهای اسلامی شد اما حسین روحانی، قهرمان سابق کاراته ایران که عنوان مربی را در تیم ملی دارد، از همراهی تیم بازماند.

مشکل خانوادگی روحانی از مدت‌ها پیش مطرح شده بود و حتی ممنو‌ع‌الخروجی او به خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها هم کشیده شده بود اما به نظر نمی‌رسید بعد از ماه‌‌ها او هنوز مشکل خروج از کشور را داشته باشد. سال گذشته روحانی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بود که همراه تیم به فرودگاه رفت اما پای پرواز متوجه شد که اجازه خروج ندارد.

فدراسیون وقت وعده داده بود که مشکل او را حل کند اما قوانین این اجازه را به فدراسیون نداد. روحانی باید مهریه همسرش را پرداخت کند اما گفته می‌شود او به‌خاطر مشکلات مالی هنوز بعد از یک سال نتوانسته پول مهریه را تهیه کند.

نزدیکان به روحانی می‌گویند این مبلغ چندان بالا نیست و او به مبلغی حدود 30 میلیون تومان نیاز دارد. شرایط روحانی و نعمتی، شبیه هم است؛ اینکه دو ورزشکار حرفه‌ای فقط به‌خاطر مسائل خانوادگی از حضور در میادین بین‌المللی محروم می‌شوند.

آنها اولین ورزشکارانی نیستند که با این مشکل روبه‌رو می‌شوند و آخرین‌ها هم نخواهند بود. وزارت ورزش بعد از مطرح‌شدن ممنوع‌الخروجی نعمتی، واکنشی نشان نداده است ولی هنوز انتظارات از وزارت ورزش است که به مسئله ورود کند و به‌دنبال راه‌حلی برای ورزشکارانی باشد که فقط به‌خاطر جدایی از همسرشان، فرصت حضور در مسابقات را از دست می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها