نماینده آزاد شهر با بیان اینکه تا نهایی شدن نتایج تحقیق تفحص از حادثه معدن یورت و مشخص شدن خاطیان و اهمالگران کوتاه نخواهم آمد، از احتمال استیضاح وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در این ارتباط خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۴۲

معدن کاران  بیمه کتابداری بودند؟! / احتمال تحقیق و تفحص از وزارت کار

«علیرضا ابراهیمی» در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه از دست دادن 43 نفر از معدنکاران عزیز مصیبت عظمایی برای استان گلستان و حوزه انتخابیه اینجانب بود، تاکید کرد: ما پس از واقعه تلخ معدن تمام آنچه که از رنج و مشکلات کارگران زحمتکش معدن ملاحظه کردیم، به صدا وسیما و خبرنگاران انعکاس دادیم تا در جهت رفع آن دستگاه های ذیربط تسریع بخشند.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون برای پیگیری حادثه دلخراش معدن زمستان یورت مجلس چه اقداماتی صورت داده است، افزود: روز گذشته نماینده وزارت صنعت و معدن در کمیسیون صنایع مجلس حضور داشت که بنده مشکلات را به ایشان اطلاع رسانی کردم و آنها هم قول مساعدت به ما دادند.

نماینده مردم رامیان و آزاد شهر از رایزنی های امروز خود در مجلس با اعضای کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: اسناد و مدارک مربوط با کارگران معدن از وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی جهت بررسی خواسته شده و ما با مطالعه این اسناد پیگیر موضوع خواهیم بود.

ابراهیمی در خصوص اینکه طبق اظهارات بازماندگان حادثه انفجار معدن، علاوه بر حقوق های معوقه، بیمه آنها تحت عنوان آرایشگری و کتابداری رد می شده است گفت: بله متاسفانه همین طور است. این موضوعات در حال تحقیق و تفحص بوده و تا مشخص شدن خاطیان و مقصران این حادثه بنده کوتاه نمی آیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی کشور هم منتظر اعلام نتایج نهایی تحقیق از حادثه معدن زمستان یورت آزاد شهر است و قطعا دستگاه های اهمال گر در وظایف نظیر وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی را تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد. در صورت لزوم استیضاح وزیر کار هم دور از انتظار نخواهد بود.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که کمیته تحقیق و تفحص تا کنون به لحاظ ایمنی و منشا انفجار معدن به چه نتایجی دست یافته، خاطر نشان کرد: متاسفانه معدن فاقد ابزار و وسایل ایمنی لازم همچون دستگاه هوا ساز- گاز سنج و خود نجات(نوعی کپسول اکسیژن) بوده و اگر این ادوات در تونل 1800 متری از سطح زمین مستقر بود، دیگر نشت گاز نمی‌توانست منشا انفجار و خطر بشمار آید.

وی با نگاهی فنی به موضوع کار در معدن پرداخت و اضافه کرد: طبق استانداردها باید هر 200 متر یک دستگاه تهویه هوا در معدن نصب می شد که خب ما چنین چیزی را مشاهده نکردیم. بعلاوه اینکه دستگاه های خود سنج موجود قدیمی بوده و برای مدت زمان 40 دقیقه نجات مصدومان بکار می آمده، در حالی که استاندارد موجود از زمان 2 تا 3 ساعته برای خود نجاتها حکایت دارد.

این نماینده مجلس در انتها ابراز امیدواری کرد: تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات بازماندگان و خانواده این کارگران انجام خواهیم داد. ما انتظار داریم دستگاه های مربوطه در جهت رفع مشکلات و مصایب معدنکاران اقدامی جدی کنند تا شاهد امنیتی پایدار برای کل کارگران زحمتکش در کشور باشیم.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
احتراما وزارت كار با كارفرما ها تبانی كرده و كمك های دولتی و وام ها را با هم تقسیم میكنند و بدست كارگر هیچ چیزی نمی رسد و این میشود وضع كارگرها ( چه معدن كار چه كارگران كارخانه جات )
مجلس محترم خواهشن ورود كند و به داد كارگران برسد.
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
نوشدارو بعد از ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
واقعاً جای تاسف داره، اگر این اتفاق نمی افتاد هیچ مرجعی عنوان شغلی كه دربیمه برای معدنكاران رد میشده را پیگیری نمیكرد.
ا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
افسوس به حال فرهنگ كه برای تشبیه، بیمه كتابداری عنوان می شود
درحالی كه كاردركتابخانه دارای عوارض زیادی است
234
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
آقا مگه میشه ندونن به نظر میرسه فقط اداره هایی كه ذیربط هستند به نفع كارفرما لاپوشانی میكنند مصلحت اندیشی خودسرانه میكنند چون میگویند وضعیت كار خراب است همین كه هست....! حالا برید بگردید تو كشور نمونه های دیگر و پیدا كنید كه این مساله ریشه كن بشه....
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
۰
۰
بیچاره كارگر حداقل حقوق رو هم بهش نمیدن ...

نیازمندی ها