عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته به بررسی اتفاقات و حواشی هفته سی‌اُم فصل 96-95 پرداخت.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۲۱
اشک ها و لبخندها؛ گزارش برنامه نود با آخرین حواشی لیگ

به گزارش جام جم آنلاین برنامه نود دوشنبه شب(هجدهم اردیبهشت ماه) از ساعت 23 آغاز شد که اتفاقات و داوری‌های اشتباه هفته پایانی لیگ برتر که با سقوط جنجالی صبا و بقای سیاه جامگان همراه بود، مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر آن فردوسی‌پور گفت‌وگوهایی با علیرضا منصوریان، حسن کامرانی‌فر، رضا عنایتی و ... داشت.

منصوریان: نمی‌دانیم سرگروه شویم یا نه

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال تهران در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه نود اظهار کرد: الان در دوحه مستقر هستیم و فردا ان‌شاالله سعی داریم نمایش خوب و منطقی برابر التعاون انجام دهیم و با کنترل بازی به پیروزی برسیم.

او درباره وضعیتی که در گروه دارند، ابراز کرد: امشب باید جلسه بگذاریم که سرگروهی کمک ما می‌کند یا اینکه به‌عنوان تیم دوم صعود کنیم چون اگر دوم شویم و با العین بازی کنیم بازی رفت در ورزشگاه آزادی خواهد بود و دیدار برگشت در قطر اما اگر تیم اول باشیم، با الاهلی عربستان در روزهای دوم و نهم خردادماه باید خارج از ایران بازی کنیم که نمی‌دانیم میزبان هستیم یا مهمان.

منصوریان اضافه کرد: لوکوموتیو تیم سخت‌کوشی است و الاهلی برابر این تیم بازی آسانی ندارد اما ما مسیر خودمان را پیش می‌رویم تا صعود را قطعی کنیم؛ اگر می‌توانستیم دومین بازی را در ورزشگاه آزادی انجام دهیم قطعا برای رسیدن به پیروزی و سرگروهی تلاش می‌کردیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: العین امارات و الاهلی عربستان تیم‌های خیلی خوبی هستند؛ امروز خوشحال شدیم پرسپولیس از مرحله گروهی صعود کرد چون خیلی دوست دارم حداقل سه تیم ایرانی از گروه‌ها صعود کنند و امیدوارم استقلال خوزستان نیز به برتری برسد؛ اگر سه تیم ایرانی از مرحله گروهی صعود کند، سهمیه 1+3 تیم آسیایی برای فصل آینده لیگ قهرمانان حفظ می‌شود.

او تصریح کرد: دور دوم لیگ قهرمانان بازی‌های سختی برای نمایندگان ایران است چون تیم‌های عربی قوی‌تر به مسابقات می‌آیند و دو، سه خرید خوب انجام می‌دهند؛ و باتوجه به اینکه ایرانی‌ها میزبان عربستانی‌ها نمی‌شوند شرایط سخت خواهد شد اما امیدوارم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا یک تیم ایرانی باشد.

منصوریان با بیان اینکه لیاقت هواداران ما بالاتر از نایب قهرمانی بود، گفت: طبیعی بود این فصل را خیلی خوب شروع نکنیم چون در قسمت کادر فنی و بازیکنان تغییرات زیادی داشتیم و نیاز به زمان بود تا به شرایط خوب برسیم؛ تمام این نتایج بعد از لطف خدا، نتیجه صبر و حوصله تماشاگران ما بود.

سرمربی استقلال عنوان کرد: پرسپولیس مدیون صبر و حوصله تماشاگران فصل قبل بود که امسال به قهرمانی رسید و ما هم خوشحال هستم تیم و هواداران را سربلند کنیم؛ منتظر صبر و حوصله تماشاگران بودیم تا به نتیجه برسیم؛ بعد از لطف خدا مدیون تماشاگران هستیم و بدون آنها نمی‌توانستیم این نتایج را کسب کنیم.

او اظهار کرد: امیدوار هستیم سال 96 بهتر باشد و مطمئنا لیگ آینده به مراتب بهتر خواهد بود.

منصوریان با بیان اینکه نتایج تیم‌های استقلال و پرسپولیس در میزان تماشاگران این تیم‌ها در نظرسنجی تاثیر دارد، گفت: جدا از هر رنگی، امیدوار هستیم نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق شوند.

کشوری‌فرد: صبا هنوز سقوط نکرده است

محمدرضا کشوری‌فرد، مدیر عامل باشگاه صبای قم در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: سال گذشته هفته ماقبل پایانی ملوان را بردیم که سیاه جامگان در نهایت لیگ برتری ماند اما پیش از آن آقای عباسی مدیرعامل این باشگاه مشهدی به رختکن ما آمد و گفت می‌خواهید با ملوان تبانی کنید ولی متاسفانه امسال همه چیز تغییر کرد.

او ادامه داد: داوری‌ها در این فصل 100 درصد به ضرر صبا بود و بازی با استقلال خوزستان نیز بدترین داوری را شاهد بودیم.

کشوری‌فرد اضافه کرد: واقعا آقای پورموسوی مقتدارانه در قم بازی کرد و درود به شرف او که تیمش چنین نمایشی داشت ولی یک ماه قبل به آقای تاج نامه نوشتم که جام قهرمانی را الان به پرسپولیس ندهید و هفته پایانی اهدا کنید ولی این جام را در دیدار با پدیده دادند و پرسپولیس در دو بازی بعد یک امتیاز گرفت.

مدیر عامل باشگاه صبای قم با بیان اینکه اگر استقلال خوزستان را برده بودیم در لیگ برتر می‌ماندیم، اظهار کرد: صبا ناحق به قم آمد اما بعد از اینکه هشت سال در قم بوده و برای آن زحمت کشیده شده و تمام رده‌های پایه آن در لیگ‌های برتر هستند، درست نیست به سال 87 برگردیم و دوباره انتقاد کنیم.

کشوری‌فرد در پایان تاکید کرد: هنوز هم تیم صبا نیافتاده و اتفاقاتی پیرامون این مسائل بعدا مشخص می‌شود.


عنایتی: شهامت داشته باشید اشتباه را بگویید

رضا عنایتی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود با انتقاد از داوری دیدارشان با استقلال خوزستان اظهار کرد: از طرف کمیته داوران از مردم خوب قم عذرخواهی می‌کنم؛ این شجاعت را داشته باشیم وقتی اشتباهی داریم بگوییم نه اینکه دنبال چالش باشیم.

او با بیان اینکه از مردم خوب قم عذرخواهی می‌کنم، گفت: این فصل سال سختی بود برای ما بود و آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت؛ فوتبال همین است و اتفاقات تلخ و شیرین می‌افتد ولی اشک‌های من را همه برای اول و آخرین بار دیدند.

عنایتی یادآور شد: هر کاری کردم تیم را از آن شرایط دربیاورم اما بازی خودم هم یادم رفت؛ همه مهره‌ها چیده شده بود تا این تلخی بر من بماند؛ از تمام هواداران خوب صبا عذرخواهی می‌کنم که شرمنده شدم.

مهاجم صبا با بیان اینکه شرایط بازی به گونه‌ای پیش رفت که بازیکنان عصبانی شدند، ابراز کرد: ممکن است کسی از بیرون حرفی بزند و صحبت‌هایی به داخل رختکن ما هم آمد؛ حنیف عمران‌زاده هم تحت تاثیر حرف‌های دیگران قرار گرفت؛ شاید شانس اشکان خورشیدی بود که اشتباهات او غیرقابل جبران بود و یک سهمیه تیم لیگ برتری را از استان قم گرفت.

عنایتی عنوان کرد: امیدوار هستم اتفاقات خوبی بیافتد تا صبا به لیگ برتر برگردد.


کامرانی‌فر: اشتباه داوری را سرپوش نمی‌گذارم

حسن کامرانی‌فر رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درخصوص اینکه گفته‌اند گل دوم صبا خطا بوده است، اظهار کرد: دو نفر از سه کارشناس ما گفتند آن صحنه خطا بوده ولی من دفاع نمی‌کنم و شاید نظر شخصی‌ام طور دیگری باشد.

او ادامه داد: اینطور نبودم که اشتباه داور را سرپوش بگذارم چون به این شکل داوری پیشرفت نمی‌کند؛ از زمانی که آمدیم اشتباهات داوری را اعلام کردیم و این مسائل را گفتیم.


میثاقیان: هنوز در شوک هستم

اکبر میثاقیان، سرمربی سیاه جامگان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: هنوز در شوک هستم و خیلی اذیت شدم؛ کار غیر ممکن بود که خدا کمک کرد؛ همه اتفاقات دست به دست هم داد تا در لیگ برتر بمانیم.

وی ادامه داد: ما با آقای عباسی 40-30 ساله دوست هستیم و هیچ مشکلی برای ادامه همکاری نداریم؛ باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها