عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد:

ورود جدی مجلس به موضوع سند آموزشی یونسکو / سند 2030 مبنای اومانیستی دارد

دبیر کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

بررسی توقف تأثیر30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور / انتصابات در دانشگاه سیاسی است

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از انتصابات سیاسی در محیط علمی و دانشگاهی، سطح آموزش در برخی حوزه‌ها را نامطلوب ارزیابی کرد و از عزم خانه ملت برای اجرایی شدن طرح تحول آموزش و پرورش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۳۰
بررسی توقف تأثیر30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور / انتصابات در دانشگاه سیاسی است

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین؛ گسترش آموزشهای مهارتی در نظام آموزشی کشور، توسعه شرکتهای دانش بنیان و بحث ارتقا کیفیت آموزش در دانشگاه ها را از مهمترین محورهای بررسی کمیسیون متبوع خود بشمار آورد.

وی افزود: در حوزه آموزش پزشکی با کمبودها و نواقصی مواجه هستیم و به همین دلیل نقاط محروم کشور و شهرهای کوچک و دور افتاده از توزیع نامتناسب کادر درمانی رنج می برد. لذا ضرورت دارد مجلس به این مهم رسیدگی کند.

سلیمی با اشاره به دیگر موضوعات مورد بررسی در کمیسیون آموزش خاطر نشان کرد: امروز شاهد بی‌مهری نسبت به اجرای قانون ﺳﻨﺠﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هستیم، اجرای این قانون با تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموز آغاز شد و الان به گفته مسئولان امر در امسال به 30 درصد می‌رسد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت تصریح کرد: زمان به پایان رسیدن پروسه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری مشخص نیست در حالی که طبق قانون باید در یک دوره 5 ساله شاهد اتمام آن باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه روح اجرای قانون با متن آن منافات دارد و اگر دوستان توانایی عمل به قانون را ندارند باید عنوان کنند نه اینکه روند کار را با کندی مواجه گردانند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر اینکه وزارت خانه های آموزش و پرورش و تحقیقات و فناوری مسئول اجرای ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺳﻨﺠﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ هستند، عنوان نمود: آموزش و پرورش مسئولیت برگزاری آزمون‌های استاندارد است که متاسفانه این امر به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا با مسولین آموزشی کشور موارد مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: مجلس به دفعات با دستگاه‌های مسئول در کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل جلسه داده و آنها نسبت به اجرای دقیق قانون متعهد شده‌اند، ولی متاسفانه همچنان قانون ﺳﻨﺠﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ روی زمین مانده است. از این رو کمیسیون آموزش حتما این مهم را پیگیری و بررسی خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت افزود: رفتارهای سلیقه ای و انتصابات سیاسی در محیط دانشگاه و تحصیل موجب افت نظام آموزشی و پرورشی کشور شده و بخاطر همین با نگاه به چالشهای فرهنگی در دانشگاه بدنبال اجرایی شدن طرح تحول آموزش و پرورش نیز هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها