معدن زمستان یورت آزاد شهر کم ریسک بوده و از ۱۰۰ نمره ۶۸ نمره را کسب کرده بود لذا مشکلی به لحاظ ریسک نداشته است.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۹۲
تشکیل کمیته حقیقت یاب در حادثه معدن آزادشهر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، واگذاری معدن زمستان یورت 16 اردیبهشت در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور یاراحمدی مدیر کل دفتر امور بهداشت و ایمنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و غلامرضا ابراهیمی نماینده رامیان و آزاد شهرگلستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

غلامرضا ابراهیمی نماینده رامیان و آزاد شهرگلستان در ابتدا با اشاره به اینکه کارکنان معدن زمستان یورت در حوزه حقوق و مزایا طبق قانون کار 800 هزار تومان دریافتی داشتند گفت: برخی از آنها بیمه کتابداری وبرخی بیمه آرایشگری داشتند به طوری که تعدادی اعتراض داشتند و اخراج شدند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کار در تونل بسیار سخت است و کارگران خودشان عهده دار کار شده اند افزود: هر کسی توان کار کردن در تونل را ندارد.

این نماینده رامیان و گلستان با اشاره به اینکه هنوز گزارش صریحی را کارشناسان ارائه نداده اند بیان کرد: به دلیل غلظت گاز منواکسید کربن انفجار مهیبی در این معدن صورت گرفت و خیلی از کارگران معدن برای امر امدادرسانی در محل حادثه حضور می یافتند که خودشان گرفتار شدند.

فعالیت های معدنی از های ریسک ترین فعالیت های دنیا است

یاراحمدی مدیر کل دفتر اموربهداشت و ایمنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه آیا استانداردهای ایمنی تجهیزات در این معدن رعایت شده است یا خیر گفت: فعالیت های معدنی از های ریسک ترین فعالیت های دنیا است و به دلیل اهمیت ریسک باید توجه ویژه ای به موضوع شود.

برای کنترل، مدیریت و پیشگیری این اقدامات نیاز به برنامه های پیشگیرانه و قوی تری داریم

وی با اشاره به اینکه پا به پای کشورهای توسعه یافته و کمی عقب تر آمار حوادث را ردیابی می کنیم اظهار داشت: برای کنترل، مدیریت و پیشگیری این اقدامات نیازهای به برنامه های پیشگیرانه و قوی تری داشتیم و داریم.

یاراحمدی ادامه داد: حادثه عبارت است از یک اتفاق ناخواسته که فعالیت های برنامه ریزی شده را به هم می زند لذا این حادثه در عمق معدنی حدود 700 متری داخل تونل صورت گرفت که لوکوموتیو خاموش می شود.

مدیر کل دفتر امور بهداشت و ایمنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخلاف قوانین و ضوابط این لوکوموتیو باید استارتر ایمنی که وجود دارد روشن می شد و یا بارش خالی می شد افزود: ستاد مدیریت بحران در همان روز اول تشکیل شد، هیچ کس اطلاعات دقیقی ندارد و به دلیل مسائل امنیتی افراد آنجا را ترک کرده بودند.

کمیته حقیقت یاب تشکیل شد

وی با اشاره به اینکه دو نفر یک استارتر داشتند و این احتمال وجود دارد که با یک باتری به داخل تونل رفته باشند گفت: البته باید به صورت فنی و علمی اقدام به تجزیه و تحلیل کرد لذا کمیته حقیقت یاب به دستور مهندس نعمت زاده امروز با حضور وزارت کار، نظام مهندسی معدن، اساتید دانشگاه و وزارت صنعت تشکیل شد.

یاراحمدی با اشاره به اینکه کارمان را توسط تیم هشت نفری از روز اول آغاز کردیم افزود: وجود جرقه در کنار اکسپلوسیو است که سبب ایجاد انفجار شد به طوری که ممکن است در مرحله اول به دلیل مواد شیمیایی اول انفجار متان و سپس گاز کریزو صورت گرفته باشد.

مدیر کل دفتر امور بهداشت و ایمنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه لوکوموتیو در نزدیکی یکی از سیلوهای بارگذاری معدن زغال سنگ متوقف شده بود خاطر نشان کرد: این یکی از دلایل قوی انفجار است که در اثر کمترین جرقه اتفاق افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها