یک بار در مطلبی نوشتم اگر به فرض مهلت دو ساله فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) برای دادن مجوز به دختران محجبه ساعت 24 شب گذشته به پایان می رسید ، فدراسیون بسکتبال ایران تا ساعت 23 و 55 دقیقه بدون برنامه و فقط در انتظار پایان مهلت فیبا بود .
کد خبر: ۱۰۲۷۲۷۳
آقای وزیر در بخش های دیگر بسکتبال هم ورود کنید

جام جم آنلاین ، در 5 دقیقه زمان باقی مانده اما اتفاقاتی افتاد که هرگز طی دو سال گذشته شاهدش نبودیم و در نهایت با همین کارها دختران بسکتبال ایران توانستند حرف خودشان را به کرسی بنشانند .

داستان عشق آباد با حضور دختران ایران در تورنمنت 3 به 3 این کشور ، نامه های مسعود سلطانی فر و بازی نمادین دو تیم بسکتبال بانوان با حضور نماینده فیبا که زمینه ساز این اتفاق باز هم وزارت ورزش و جوانان بود ، فعالیت های گسترده ای را بر اساس ایده توجه به دختران بسکتبالیست ایران نشان داد. کاری به این نداریم برای متقاعد کردن فیبا با دختران محجبه بسکتبال در سطح بین المللی هم اتفاقات خوبی افتاد که در تصمیم فیبا بی تاثیر نبود اما نکته مهم در مسیر گرفتن مجوز برای بانوان بسکتبالیست ما ، تلاش های داخلی صورت گرفته با هدایت وزیر ورزش و جوانان بود.
وقتی توانمندی های بانوان ورزشکار در بیشتر رشته های ورزشی ثابت شده است ، دختران بسکتبالیست هم می توانند و باید در عرصه های بین المللی دیده شوند و با این رویکرد بود که در مدت 6 ماه تمامی نیروهای بسکتبال در بخش بانوان برای متقاعد کردن فیبا به کار گرفته شد. اینک دختران بسکتبال در سایه ثمره این تلاش ها در اندیشه بررسی شرایط فنی با توجه به دورافتادگی شدید از میادین بین المللی در چهار دهه گذشته هستند بنابراین بعد از فعالیت های موثر در گرفتن مجوزهای لازم ، اینک این بخش از بسکتبال ایران امکانات و تجهییزات می خواهد همین طور مطالعه عمیق و زمان کافی برای استفاده از منابع مختلف علمی.
در کنار دادن مجوز بسکتبال به دختران از سوی فیبا یک واقعیت دیگر هم برای ما وجود دارد که نباید از کنار آن به سادگی گذشت. بسکتبال ایستا ، بدون نگرش های نو و کارهایی که منطبق با رویدادهای بین المللی این ورزش نیست ، گرفتار غفلت و بی توجهی است . شاید بتوان گفت بسکتبال ایران با همه چارچوب هایی که این ورزش در سطح بین المللی دارد خیلی پیش پا افتاده ، محلی و سلیقه ای اداره می شود از این رو به ایده های نو نیاز دارد.
با ورود وزیر ورزش و جوانان به مقوله بسکتبال بانوان و توجه به اهمیت دیده شدن آنها، دستورالعمل های تکراری و بدون پویایی این بخش که سال ها در فدراسیون خاک خورده بود ، کنار زده شد و بسکتبال ایستا بانوان با نگاه ملی به پویایی رسید . آیا آقای وزیر می داند در فدراسیون با سابقه 16 سال ریاست کنونی ، چه بخش هایی در غبار سال ها رخوت و رکود و بی برنامگی فرو رفته اند و اهالی این ورزش چگونه مانند ورود وزیر به بخش بانوان ، ورود او به دیگر بخش های زنگار گرفته بسکتبال را انتظار می کشند؟
امید است وزیر ورزش و جوانان بعد از طلیعه خوش که بشارت آن با پیگیری هایش در راه گرفتن مجوز بانوان توسط فیبا نشان داده شد ، هر چه زودتر برای بازسازی دیگر قسمت های از کار افتاده بسکتبال گام بردارد .
آقای وزیر ! امروزعلاوه بر توجه به بسکتبال بانوان ؛ به اجماع نخبگان بسکتبال ایران و ایجاد و تغییر ساختارهای متعدد اعم از بسکتبال سه نفره ، لیگ های مختلف ، تیم های ملی ، استعدادیابی ، آموزش و بسیاری از موارد دیگر نیاز داریم. بسکتبال از هرگونه نوآوری و خلاقیت که باید از ویژگی‌های مشهود یک مدیر باشد تهی است و خودتان نمونه اش را در بخش بانوان دیدید که چگونه بدون هیچگونه تلاشی ، دقایقی پیش از پایان مهلت قانونی جامد مانده بود . بنابراین آقای وزیر ! بسکتبال ایران در تمامی بخش ها به تلاش و تکاپویی برای بازسازی که سال‌هاست تحلیل رفته است ، نیاز دارد.

افشین رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها