نماینده مردم آزاد شهر گفت: همچنان 33 نفر از معدن کاران انفجار دیروز، زیر آوار معدن محبوس هستند. هنوز مشخص نیست اجسادی که از زیر آوار معدن خارج شده جز کمک رسانان بودند یا از کارگرانی که مشغول کار دچار سانحه شدند. فردا از کمیسیون صنایع مجلس تعدادی برای بازدید به معدن خواهند رفت.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۵۳
کارگران درباره نشت گاز هشدار داده بودند / با خاطیان برخورد شود/ معدنچی ها نه حقوق می گرفتند نه بیمه داشتند!

علیرضا ابراهیمی در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه در زمان وقوع حادثه هیچ گروه امداد و نجاتی در محل معدن مستقر نبوده در تشریح آخرین جزییات حادثه روز گذشته معدن یورت زمستان یورت آزاد شهر استان گلستان گفت: دیروز در ساعت 12.45 در عمق 1300 متری معدن انفجاری با منشاء نشت گاز رخ می دهد که متاسفانه 33 نفر از معدنکاران در پی این انفجار در حال حاضر زیر زمین محبوس هستند.

وی افزود: در حین عملیات نجات کارگران حدود 42،43 نفر به داخل معدن رفتند که بدلیل احساس گاز گرفتگی و تنگی نفس مصدوم شده و روانه بیمارستان می شوند.

نماینده مردم آزاد شهر و رامیان در مجلس حال عمومی مصدومان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به غیر از دو سه نفر که از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، بقیه حادثه دیدگان از مرکز درمانی ترخیص شدند.

ابراهیمی در خصوص اینکه ظاهرا کارگران نسبت به استنشاق بوی گاز و خطر انفجار به مسئولان معدن هشدار داده بودند، با تایید این خبر خاطر نشان کرد: بله متاسفانه برخی از معدنکاران به این موضوع اشاره کرده اند که با بی توجهی مواجه شده است. به هر حال ضرورت دارد یک کمیته حقیقت یاب تشکیل و به بررسی ابعاد این حادثه پرداخته و با خاطیان برخورد کند.

این نماینده مجلس در مورد آخرین آمار تلفات هم گفت: تاکنون 21 جنازه از معدن خارج شده که مشخص نیست همه آیا آنها جز یاری رسانندگان بوده اند یا جز معدنکارانی که زیر آوار مانده اند. این موضوع همچنان در دست بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده کارگران این معدن تا 15 ماه حقوق معوقه داشتند، گفت: بله برخی از کارگران از 6 ماه تا 1 سال حقوق عقب مانده دارند و از نظر بیمه درمانی هم از چتر حمایتی مطلوبی برخوردار نبوده تنها بیمه فوت آنها بنظر کامل است.

وی خاطر نشان کرد: بنده طی گزارشی از جزییات این حادثه دردناک از مجلس می خواهم که در قضیه ورود کرده تا ضمن حمایت از خانواده جان باختگان با خاطیان این حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

وی افزود: قرار است فردا چند تن از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی موضوع به از محل معدن بازدید داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها