وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات عالی رتبه سیاسی-نظامی-امنیتی همراه وی روز چهارشنبه با نخست وزیر پاکستان ملاقات کرد و در این ملاقات بر ضرورت حل و فصل مسائل مرزی بین دو کشور تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۴۲
ظریف با نخست وزیر پاکستان ملاقات کرد/تاکید بر حل مسائل مرزی محور گفت وگوها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در ملاقات محمد جواد ظریف و محمد نواز شریف، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، محمد حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز به عنوان هیات همراه ظریف حضور داشتند.

دو طرف در این ملاقات ضمن گفت وگو در خصوص حادثه تروریستی اخیر در نزدیکی مرز ایران در پاکستان که منجر به شهادت 9 مرزبان، مجروح شدن دو نفر و به گروگان گرفتن یک نفر دیگر از آنها توسط تروریست ها شد، بر ضرورت جلوگیری از تکرار این گونه مسائل و مشکلات در مرزهای بین دو کشور تاکید کردند.

دیدار ظریف و فرمانده ارتش پاکستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه و در آخرین برنامه سفر یک روزه خود به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور ملاقات کرد و دو طرف بر ضرورت انجام اقدامات جدی برای پیشگیری تکرار حوادث ناگوار در مرزهای دو کشور تاکید کردند.

افزایش حضور نیروهای ارتش پاکستان در امتداد مرز ایران با هدف تقویت امنیت نوار این منطقه مرزی از جمله مهم ترین موضوع های مورد گفت وگو بین محمد جواد ظریف و ژنرال قمر جاوید باجوا بود.
همچنین توافق شد که یک خط تماس مستقیم بین فرمانده هان نظامی و عملیاتی دو کشور ایجاد شود.

فرمانده ارتش پاکستان گفت که کشورش خواهان روابط با دوام و طولانی مدت با جمهوری اسلامی ایران است.

ظریف و هیات عالی رتبه سیاسی-نظامی-امنیتی همراه وی در جریان سفر یک روزه خود به پاکستان به ترتیب با چودری نثار علی خان وزیر کشور، سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی و محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

بر اثر حمله چهارشنبه گذشته (ششم اردیبهشت) عوامل وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش ال...، جمعی از مرزبانان غیور کشورمان در نزدیکی مرز پاکستان به شهادت رسیدند.

پس از رخداد این حادثه تروریستی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شوند.

همچنین در پی بروز این حادثه تروریستی، آصف دورانی سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به سفیر پاکستان ابلاغ شد.

در جریان احضار سفیر پاکستان، همچنین به وی اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران قویا انتظار دارد طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست ها و مجازات آنان انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها