هاشمی طبا در شبکه خبر:

امضای معاهده برجام یک موفقیت است

سید مصطفی هاشمی طبا یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به امضا معاهده برجام گفت: یکی از موفقیت های دولت دکتر روحانی همین امضای معاهده برجام است از طرفی قرار هم نیست که طرف مقابل ما خوش عهد باشد.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۸۳
امضای معاهده برجام یک موفقیت است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبر، سید مصطفی هاشمی طبا نامزد ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی ضبط شده در شبکه خبر درباره استفاده از جوانان در کابینه اش گفت: خود من در سن 33 سالگی وزیر شدم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص میانگین سنی احتمالی کابینه خود در دولت آینده اش گفت: به زعم خودم وزیر خوبی بوده‌ام بنابراین به جوانان اطمینان دارم و میانگی سنی 50 سالگی در کابینه خواهم داشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ترکیب احتمالی کابینه و اسامی افراد مورد استفاده در دولت احتمالی خود گفت: در هر وزارتخانه به طور مفروض چند گزینه را در نظر دارم اما تا وقتی که این احساس اطمینان در من به وجود نیاید که کدام یک را انتخاب کنم از اعلام اسامی آن‌ها معذورم.

سید مصطفی هاشمی طبا افزود: فکر می کنم باید پولی هم بدهیم تا منتقدی پیدا کنیم البته به معنی نیست که هر نقدی درست می گوید معتقدم بدون نقد انسان منحرف می شود.

او در مورد بوجود آمدن حاشیه های برای خود او یا کابینه اش گفت: رئیس جمهور وظیفه دارد حاشیه ها را آرام کند و با کیاست مدیریت کند.

وی همچنین در مورد اعلام مقدار و میزان دارایی هایش گفت: کسی اگر ریگی به کفشش نداشته باشد دارایی هایش را اعلام خواهد کرد.

او به پیشنهاد مجری برنامه به دوربین شبکه خبر قول داد: ما امیدی به کمک به نیروهای خارجی نداریم اما می توانیم از دانش و علم کشورهای دیگر استفاده کنیم. اتکای ما به داشته های داخلی است. ما در حقیقت مدافع منافع کشورمان در ارتباط با دیگر کشورهاست خصوصا کشورهای منطقه که تاثیر گذارند.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به تغییر دولت ها در گذر زمان گفت: فرامش نکنیم دولت ها در گذر هستند.

برخی دولت ها ماجراجویی می کنند اما اگر کسی قصد تجاوز داشته باشند همانطور که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد جواب قاطعی خواهد گرفت.وی افزود: اولویت دولت من در سیاست خارجه داشتن روابط خوب با همه کشورهاست.

هاشمی طبا افزود: اصل مقاومت یک اصل اساسی در حیات سیاسی و کشوری است حتی در زندگی شخصی و اجتماعی. باید این مقاومت مورد حمایت قراربگیرد.

وی در خصوص تحریم های جدید احتمالی آمریکا گفت: ما باید هر چه بیشتر از درون (توانایی داخلی کشور) خود را قوی کنیم. متاسفم در دوره های قبل حتی با برخی از کشورهای تحریم کننده نیز مراودات تجاری داشتیم. باید ما هم مقابله به مثل کنیم.

در مورد عبارت « آمریکا شیطان بزرگ » گفت: این عبارت حضرت امام (ره) از عبارت هایی است که خلاصه ای از شرارت ها این کشور در آن نهفته است. این واقعیت است که اصل تنازع بقا وجود دارد اما در مقابل زور گویی ها ایستادگی خواهیم کردو شخصیت خودمان را حفظ کنیم. ما باید علاوه بر قدرت فیزیکی و دفاعی، در قدرت نفس نیز برتر باشیم.

او با اشاره به امضا معاهده برجام گفت: یکی از موفقیت های دولت دکتر روحانی همین امضای معاهده برجام است از طرفی قرار هم نیست که طرف مقابل ما خوش عهد باشد.

وی با اشاره به صلح امام حسن (ع) گفت: این صلح مشخص کرد چه کسی به عهد و پیمان خود پایبند است. آمریکا در مورد برجام هم نمی گوید که عهد شکن است اما تفسیر خودش و فهم خودش را از معاهده برجام دارد. بطور حتم در صورت نقض معاهده از سوی آمریکا مکانیزم و تدابیری اندیشیده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها