نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو وضعیت کنونی فرانسه را وضعیتی خطرناک برای فرانسویان خواند و از اطمینان نسبت به صدرنشینی خود در دور نخست انتخابات آتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۹۷
لوپن: همه پرسی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را برگزار می کنم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در فاصله 5 روزه باقیمانده تا برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه، «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه در این انتخابات در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «فیگارو» از اعتقاد نسبت به صدرنشینی خود در دور نخست این انتخابات خبر داد.

لوپن طی این گفت‌وگو در خصوص وعده خود برای برگزاری همه‌پرسی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و مخالفت حداکثری فرانسویان با آن گفت: من به این دسته از فرانسویان می‌گویم که تنها کسی هستم که از طریق همه‌پرسی نظر آنها را درباره اتحادیه اروپا خواهم پرسید. به محض اینکه من به عنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه انتخاب شوم، فورا وارد مذاکره خواهم شد. بسیاری از کشورهای اروپایی در جنوب و شرق منتظر آنند که فرانسه بزرگ و قدرتمند کاری کند که اتحادیه اروپا وادار به آمدن بر سر میز مذاکره شود.

وی افزود: من همچنین به فرانسویان می‌گویم که خروج فرانسه از منطقه یورو هیچگونه تأثیر منفی بر پس‌انداز و صرفه‌جویی آنها نخواهد داشت بلکه برعکس خطر بزرگ برای آنها وضعیت کنونی فرانسه است. اغلب فرانسویان معتقدند که یورو یک گوی آهنیست و وجود یک واحد پول ملی میلیون‌ها شغل ایجاد خواهد کرد و ما بار دیگر آزادی خود را به دست خواهیم آورد.

طبق نظرسنجی‌های اخیر صورت گرفته در فرانسه، امانوئل ماکرون و مارین لوپن صدرنشینان نظرسنجی‌های انتخاباتی اخیر این کشور هستند و دو نامزدی هستند که احتمالا به دور دوم راه خواهد یافت.

بسیاری از سیاستمداران نسبت به پیروزی مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور هشدار داده‌اند.

مارین لوپن چندی پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در این انتخابات همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی ژوئن گذشته در انگلیس درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در روز 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که هیچکدام از نامزدها نتوانند در این دور از انتخابات آراء لازم را به دست آوردند و در نهایت دو نامزدی که بیشترین آراء را کسب کنند، در دور دوم انتخابات که 7 ماه می (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد، به رقابت نهایی با یکدیگر خواهند پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها