آخرین خسارات بارش‌های سهمگین در آذربایجان غربی و شرقی و کردستان:35 کشته و 10 مفقود

شمال‌غرب در محاصره بارش‌های خشمگین

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه مردم و روستاییان نظر به هشدارهای سازمان هواشناسی آماده وقوع سیل بودند، اما ابعاد آب گرفتی و سیلاب خارج از تصور مردم بود، گفت : بیشترین قسمتهای آسیب دیده مربوط به روستاهای هروی، بیرق و قراغیل بوده و شرایط در خود تبریز بجز حاشیه شهر کاملا عادی است.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۷۸
8 مفقودی داشتیم، تبریز ناپدید نداشته / برخی مفقودین از میان سلفی بگیران از سیل است

«علیرضا بیگی» در مورد آخرین وضعیتی که در بازدید از مناطق سیل زده حوزه انتخابیه خود داشت در گفتگو با جام جم آنلاین، تصریح کرد: روستاهای آب گرفته در حوزه آذر شهر- اسکو و تبریز قرار دارد. این مناطق جز حوزه آبریز دریاچه ارومیه محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه بدلیل لایروبی مسیر سیلاب در این مناطق، جاری شدن آب به نحوی بوده که کمترین خسارت به روستاها وارد آمده است، با این وجود سیلاب وارد خانه‌ها و محل نگهداری احشام شده و خساراتی به بار داشته است.

نماینده تبریز در پاسخ به این سئوال که چه برآوردی از میزان خسارات و تعداد مفقودین در دست دارد خاطر نشان کرد: اطلاع دقیقی ندارم .در مورد خسارات مالی به بناهای مردم، مدیریت ستاد بحران و فرمانداریها آمار بهتری در دست دارد، اما در مورد آخرین تعداد مفقودی که بنده اطلاع دارم؛ در حدود هشت تن در مناطق مذکور بوده است. بعلاوه برخی از ناپدید شدگان از میان افرادی بوده که برای گرفتن سلفی خود را در معرض سیلاب و آبگرفتگی قرار داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: بطور کلی تمام نهادهای ذیربط و نیروهای امدادی تمام تلاش خود را برای کاهش آلام و رنج حادثه دیدگان انجام می‌دهند. با این حال بعلت شسته شدن پایه‌ پل‌های ارتباطی، برخی از راه‌های ارتباطی مسدود است.

بیگی در خصوص وضعیت خود شهر تبریز هم گفت: شرایط در شهر تبریز بطور طبیعی است و تمامی زیر ساختها از قبیل آب و برق و گاز همچنان وصل هستند.

وی افزود: لیکن همانطور که می‌دانید تبریز بیشترین نقاط حاشیه نشینی استان آذربایجان شرقی را به خود احتصاص داده، به همین خاطر با وجود بافت فرسوده و بناهای قدیمی، حاشیه شهر بیشتر تحت تاثیر آب گرفتی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
فرق مفقودی با ناپدید چیه؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
سلام.اگه شما خبرنگار بودی حاضر بودی داخل یك تیتر سه بار بگید مفقودی مفقودی مفقودی؟ به هر جهت از توصیه شما خواننده محترم سپاسگزاریم
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
یعنی چی اگه 8 تا مفقودی داشتیم یعنی 8 تا ناپدید هم داشتیم پس چرا نوشتید مفقودی داشتیم ناپدید نداشتیم. مگه میشه مگه داریم؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها