وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با وزرای خارجه روسیه و سوریه در مسکو، گفت: آمریکا نشان داد که رغبتی ندارد تحقیقی درباره حمله شیمیایی خان شیخون صورت گیرد و قبل از روشن شدن نتیجه، به سوریه حمله کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۵۹

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف، اقدام یکجانبه و توسل به‌زور را غیرقانونی خواند و با بیان این‌که با روسیه به همکاری در زمینه مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم، اضافه کرد: امیدواریم ترکیه نیز به جای استفاده از شرایط، برای پیگیری اغراض و اهداف سیاسی، با ما همکاری کند که روند صلح و آتش‌بس را به نتیجه برسانیم.وزیر امور خارجه اظهار کرد: از سوریه درخواست می‌کنیم کارشناسان بین‌المللی وارد سوریه شوند و تحقیقات خود را انجام دهند. طرف‌هایی هستند که راضی نیستند این مساله رخ دهد و نمی‌خواهند واقعیت مشخص شود، همان‌طور که نمی‌خواستند واقعیت سلاح‌های شیمیایی عراق مشخص شود.ظریف در این سفر همچنین دیدار دوجانبه‌ای با ولید المعلم همتای سوری خود داشت و در این دیدار طرفین آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین ظریف در دیدار دوجانبه‌ای که با سرگئی لاوروف، همتای روس خود داشت، اعلام کرد: مبارزه با خطر تروریسم تنها از طریق توسعه همکاری‌های بین‌المللی میسر می‌شود.

وی حمله شیمیایی را بهانه‌ای برای تجاوز به سوریه دانست و افزود: باید در این خصوص حقیقت مشخص شود تا از اقدامات یکجانبه در آینده جلوگیری به عمل آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها