فصلی برای برداشت عکس‌ها

نوروز یکی از بهترین فرصت‌ها برای کنار هم بودن خانواده‌ها و خلق خاطرات زیباست. معمولا در این زمان، عکس‌های بسیاری گرفته می‌شود که پس از مدتی، پیدا کردن یک مورد خاص از بین‌شان واقعا سخت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۹
فصلی برای برداشت عکس‌ها

در عین حال، اغلب دوست داریم خیلی از عکس‌ها را ویرایش کرده و نورپردازی یا حتی تلفیق رنگشان را دستکاری کنیم. اگر شما هم این دغدغه‌ها را دارید، با ما همراه باشید تا چند نرم‌افزار خوب و کاربردی برای ویرایش عکس‌ها – چه در گوشی و چه رایانه – به شما معرفی کنیم.

طبقه‌بندی و ساماندهی بی‌نظیر تصاویر

F-stop Media Gallery

سیستم‌عامل: اندروید

لینک دانلود:

http://bit.ly/2nWiOSn

نرم‌افزارهای موبایلی زیادی را زیر و رو کردیم تا بهترین نمونه ممکن را معرفی کنیم. اغلب نرم‌افزارهای مدیریت عکس در گوشی‌های همراه مانند Picasa Tool، QuickPic، FOTO Gallery و چند مورد دیگر، امکاناتی ساده برای جابه‌جایی، کپی و آپلود کردن تصاویر در فضای ابری و حساب‌های کاربری گوگل و… ارائه می‌کنند. شما را از آپلود کردن تصاویر به اسم پشتیبان‌گیری بر حذر می‌داریم. به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را در محیط مجازی آپلود نکنید، مگر این‌که مطمئن باشید از دیده شدن آنها توسط دیگران آسیبی متحمل نمی‌شوید.

آپلود کردن تصاویر را که حذف کنیم، فقط امکان جابه‌جایی تصاویر می‌ماند که این نرم‌افزارها قطعا روی بعضی از گوشی‌ها – بخصوص گوشی‌های اندرویدی ساده‌تر و کوچک‌تر که امکان نمایش کوچک تصاویر را ندارند و امکانات گالریشان هم به لعنت خدا نمی‌ارزد – گره‌گشا خواهند بود. اما برای گوشی‌ها و تبلت‌های بهتر، هیچ چیزی برای عرضه ندارند. تقریبا داشتیم از گشت و گذار در بازار گوگل ناامید می‌شدیم که نرم‌افزار دوست‌داشتنی F-stop را پیدا کردیم.

در F-stop نه تنها امکان ایجاد فولدرهای جدید، جابه‌جایی و کپی تصاویر و امکانات ابتدایی دیگر را دارید، بلکه می‌توانید از چند ویژگی ممتاز دیگر هم بهره‌مند شوید. در این نرم‌افزار می‌توانید برای هر تصویر tag تعیین کنید. مثلا اگر عکسی هم به خانواده ربط داشته باشد، هم سیزده بدر و هم سلفی باشد، تگ‌های لازم را به آن اختصاص می‌دهید و هر بار یکی از این تگ‌ها را انتخاب کنید، تصویر مورد نظر را مشاهده خواهید کرد.

منوی اصلی برنامه چند گزینه برای نحوه نمایش و به ترتیب کردن تصاویر در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین فیلم‌های گرفته شده در کنار عکس‌هایتان به نمایش درمی‌آید و می‌توانید در محیط خود آن، عکس‌ها را تماشا کنید. منوی تماشای تصاویر هم به همین سادگی و خوبی کار شده است. عکس موردنظر بخش بزرگی از تصویر را می‌پوشاند و تصاویر دیگر پوشه در سمت راست به‌صورت مربع‌هایی کوچک قرار می‌گیرند تا براحتی بتوانید بین عکس‌ها سوئیچ کنید.

از امکانات دیگر این نرم‌افزار می‌توان به اختصاص محل عکسبرداری و فیلمبرداری به فایل‌ها، انتخاب مورد علاقه‌ها، اختصاص امتیاز، حالت محفوظ و... اشاره کرد.

برای نقل و انتقال فایل‌های تصویری، نرم‌افزار دیگری هم موسوم به MobileGo هست که می‌توانید با دانلود نسخه رایانه آن، بین دو نسخه ارتباط برقرار کرده و راحت فایل‌ها را بین دو سیستم جابه‌جا کنید.

مدیریت و ویرایش منظم تصاویر موجود در رایانه

Magix Photo Manager

سیستم‌عامل: ویندوز

لینک دانلود: http://bit.ly/2o1M1gB

یکی از گل‌های سرسبد نرم‌افزارهای مدیریت تصویر در رایانه، Magix Photo Manager است. با آن می‌توانید تصاویر را از انواع دوربین‌های دیجیتال، اسکنرها و گوشی‌ها منتقل کنید. توانایی فوق‌العاده‌ای در تشخیص تصاویر تکراری و بیرون کشیدنشان برای حذف دارد. می‌توانید به تصاویرتان امتیاز بدهید تا در وقت نیاز، سریعا به بهترین‌هایشان دست بیابید. این نرم‌افزار به تشخیص‌دهنده صورت هم مجهز است و تا ده صورت را تشخیص می‌دهد.

از گزینه‌های درون برنامه می‌توان به بهینه‌سازی خودکار تصویر، اصلاح قرمزی چشم، ساخت تصویر پانوراما و بهینه‌سازی تصویر برای محیط وِب اشاره کرد. تصاویر خراب ویدئوهایتان را هم می‌توانید براحتی با آن حذف کنید.

این برنامه امکانات دیگری هم دارد؛ از جمله ساخت آلبوم‌های مجازی، تهیه پشتیبان از تصاویر به‌صورت روتین و ساخت خودکار اسلایدشو. برای استفاده شخصی، کافی است یک ایمیل ارائه کرده و رایگان از آن بهره بگیرید.

نرم‌افزار ویندوزی Picasa، قوی‌تر از نسخه موبایلی خود ظاهر می‌شود. برای ساخت گروه‌بندی تصاویر در این نرم‌افزار، نیازی به جابه‌جایی تصاویر ندارید و فقط کافی است از محیط نرم‌افزار به آنها دسترسی پیدا کنید. موردی که شاید برای خیلی‌ها امتیاز باشد.

با پیکاسا می‌توانید تصاویر را تغییر داده و ببُرید یا تضاد و رنگشان را به طور خودکار اصلاح کنید. امکان حذف قرمزی چشم و حتی افزودن متن به تصویر هم وجود دارد. انواع افکت‌ها نیز برای افزودن به تصویر هست که در کنار قابلیت کلاژ، از این نرم‌افزار یک بسته قوی ساخته‌اند.

در مقیاس ساده‌تر می‌توانید از Windows Photo Gallery بهره بگیرید، اما گزینه قوی دیگرتان، XnView است که امکانات مرتب‌سازی و شاخه‌بندی تصاویر در کنار انواع ابزار دستکاری را دارد. وجوه تمایز آن، یکی قابلیت اجرای حدود 500 فرمت مختلف است و دیگری، امکان یافتن فایل‌های تکراری بر اساس نام تکراری، داده تکراری فایل، داده تکراری تصویر یا حتی قیاس تصاویر موجود در عکس‌هاست.

امیدواریم این نرم‌افزارها حسابی به کارتان آمده و نه تنها تماشای تصاویر فعلیتان را لذتبخش‌تر کرده، که رنگ و بوی خوشایندتری هم به تصاویر آینده‌تان بدهد.

بخشیدن رنگ و بویی خاص به عکس‌ها

PicsArt Photo Studio

سیستم‌عامل: اندروید، آی‌اواس و ویندوزفون

لینک دانلود آی او اس:

http://apple.co/2m7sKGY

لینک دانلود اندروید:

http://bit.ly/2na4Lvh

لینک دانلود ویندوزفون:

http://bit.ly/2m7mWNx

بهترین نرم‌افزار ممکنی که برای طراحی و شخصی‌سازی تصاویر پیدا کردیم، PicsArt نام دارد. این نرم‌افزار قابلیت‌های متنوعی برای کار روی تصاویر دارد. تقریبا هر ابزار بدوی که توقع داشته باشید – مانند ابزار برش و تغییر کادر – در آن هست، اما شیرینی حکایتِ ویرایش عکس از دومین منو به بعد آغاز می‌شود!

در منوی دوم با نام fx، امکان تعریف انواع و اقسام افکت‌هایی که مشابهش را در نرم‌افزارهای اینستاگرام، لاین و... دیده‌اید، فراهم است. می‌توانید رنگ‌ها را دستکاری کرده یا حالتی هنری و نقاشی‌مانند به تصویر خود بدهید.

منوی دیگری با نام Magic افکت‌هایی بسیار زیبا و خاص‌تر برای اِعمال روی تصاویر در اختیارتان می‌گذارد. توجه داشته باشید اجرای این افکت‌ها به دلیل حجم زیاد، زمان قابل توجهی می‌برد. پس باید صبور باشید. آنچه مبرهن است، این است که قطعا از نتیجه پشیمان نخواهید شد!

در منویی دیگر، به مجموعه‌ای بزرگ از استیکرهای متنوع دسترسی دارید که البته اغلب پولی هستند، اما استیکرهای رایگان هم کارتان را تا حدی راه می اندازد. امکان حذف بخشی از تصویر، افزودن نوشتار – که البته فونت‌های متنوعی برای زبان فارسی ندارد، اما همین که تنها فونت فارسی‌اش درست کار می‌کند غنیمت است- اضافه کردن قاب و انواع و اقسام افکت لنز و … در کنار کلاژسازی از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار است. طراحان نرم‌افزار خوشبختانه افراد حواس‌جمعی بوده‌اند و سهولت قابل تحسینی برای آن به ارمغان آورده‌اند. از خوشایندترین خصیصه‌های این نرم‌افزار می‌توان از این یاد کرد که در صورت اجرای یک افکت اشتباه در منوی بعدی و با زدن یک دکمه می‌توانید همه افکت‌ها را حذف و افکت جدید را اعمال کنید. فاصله جبران خطا هم فقط زدن دکمه undo است.

بحث حواس‌جمعی و حرفه‌ای بودن شد. توصیه می‌کنیم نرم‌افزار PhotoDirector از سایبرلینک را هم دانلود کنید. افکت‌هایش از حیث چشمگیری به پای PicsArt نمی‌رسد، اما تنوع و سهولت کاربری خوبی دارد. کلاژهای زیبایی را می‌توانید با آن خلق کنید و با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی دوربینش می‌توانید ده‌ها افکت خاص را پیش از عکسبرداری به دوربین افزوده و حسابی لذت ببرید. اگر گزینه‌های بیشتری برای ویرایش تصاویر خود می‌خواهید، این چند مورد را هم چک کنید: Prisma که ابتدا برای iOS عرضه شد و مدتی است نسخه بتای آن در Google Store هم عرضه شده، Photo Lab که حجم زیاد افکت‌ها و الگوهای ساخت گیف آن مجذوبتان خواهد کرد و Deep Art Effects و Art Filter که هرکدام به نوبه خود ظاهر فوق‌العاده‌ای برای تصاویر شما در نظر دارند.

سیاوش شهبازی

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها