تفاهم نامه مشترک آموزش و پرورش و مرکز صدا و سیمای خوزستان

پخش برنامه‌های آموزشی جبرانی از سیما

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: برنامه های آموزشی جبرانی و تقویتی در قالب تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش خوزستان و مرکز صدا و سیما از تلویزیون خوزستان پخش می شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۰۰
پخش برنامه‌های آموزشی جبرانی از سیما

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اشاره به نشست مشترک آموزش و پرورش خوزستان با صدا و سیمای مرکز استان گفت: صدا و سیما برای رفع چالش‌های ناشی از شرایط اقلیمی و جغرافیایی تاکنون آموزش و پرورش خوزستان را مورد حمایت قرار داده است. در این نشست، چهار مساله اصلی شامل آمادگی برای کنکور 96، امتحانات نهایی سال سوم متوسطه، برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی و بحث هدایت تحصیلی مورد بحث قرار گرفت و تمهیدات ویژه ای از سوی صدا و سیما برای کمک به آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

وی افزود: تولید برنامه های آموزشی دروس مهم پایه های مختلف تحصیلی با حضور معلمان حرفه ای و با تجربه در سیمای خوزستان برای جبران عقب ماندگی تحصیلی ناشی از تعطیلات ناخواسته، دعوت از مشاوران برای راهنمایی مردم در خصوص هدایت تحصیلی که یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش و دانش آموزان پایه دهم تحصیلی است، تنها بخشی از مفاد تفاهم نامه مذکور است.

وی برگزاری کلاس های تقویتی را از راهکارهای عمده در جهت ارتقای سطح دانش علمی دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: پدیده ریزگردها و مشکلات ناشی از آن سبب شد که کلاس‌های درس 10 روز به تعطیلی کشانده شود، از این رو کلاس های جبرانی با تدریس معلمان و دبیران آموزش و پرورش در برنامه های صدا و سیما گنجانده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به کنکور تصریح داد: بحث کنکور 96 برای همه خانواده ها در استان مهم است، و صدا و سیما یکی از اهرم هایی است که می تواند با ایجاد فضای روانی مثبت در افکار عمومی، خانواده ها و دانش آموزان را برای این آزمون مهم یاری کند. همچنین، طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش مقرر شد از تمامی امکانات استانی اعم از رسانه‌های محلی به ویژه از ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز استان خوزستان در راستای کمک به کنکور استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها