جسم عاشقی سرش نمی‌شود. فقط می‌داند گرسنگی چیست

ببینید | تو مادر منو کُشتی!

برخی ستاره‌های سینما و کارگردانان مطرح در این روزهای ابتدایی سال مشغول فعالیت در فیلم‌های سینمایی هستند؛ برخی پروژه‌ها در دست فیلمبرداری، بعضی فیلم‌ها در مرحله پس از تولید و فنی و برخی کارها هم در مرحله پیش‌تولید و پیش از فیلمبرداری به سر می‌برند.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۹۶
پرکاری بهاری ستاره‌‌های سینما

نام رضا عطاران، حمید فرخ‌نژاد، امین حیایی، باران کوثری، مهناز افشار، نیکی کریمی، هادی حجازی‌فر و جمشید هاشم‌پور در میان فهرست بازیگران و مجید مجیدی، اصغر فرهادی، عبدالرضا کاهانی، بهروز شعیبی و پولاد کیمیایی در میان فهرست کارگردانان جلب توجه می‌کند و از حالا برای مشاهده نتیجه کار، کنجکاوی‌برانگیز است.

به گزارش جام‌جم، سینمایی‌ها امسال با توجه به سال خروس، سحرخیزتر از همیشه شده‌اند و از همین اول سال، به‌صورت جدی پروژه‌های سینمایی را کلید زده‌اند. برخی ستاره‌ها، کارگردان‌ها و گروه‌های فیلمسازی حتی تعطیلات خود را سرصحنه فیلمبرداری گذراندند.

این شروع زودهنگام فیلمسازی محاسنی دارد؛ هم صاحبان فیلم‌هایی که قصد حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند، با آرامش فیلم‌ها را به پایان می‌رسانند و آنها را بدون شتاب‌زدگی مهیای شرکت در مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران می‌کنند و هم اگر بنای سازندگان بر اکران عمومی باشد، فیلم‌ها زودتر در نوبت نمایش قرار می‌گیرند و اگر فیلم‌هایی با مولفه‌های جذب تماشاگر فراوان باشند، ممکن است به کمک اکران عمومی در نیمه دوم سال هم بیایند.

فیلم پرستاره اما بدون اسم کاهانی

عبدالرضا کاهانی که فیلم آخر او «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» همچنان پشت خط اکران مانده و پروانه نمایش دریافت نکرده، معطل تعیین تکلیف این فیلم نماند و این روزها در تایلند مشغول ساخت فیلم جدید خود است.

کاهانی این بار هم مثل فیلم‌هایی چون هیچ، بیست، بی‌خود و بی‌جهت، اسب حیوان نجیبی است و استراحت مطلق، سراغ ستاره‌ها رفته است.

رضا عطاران بعد از همکاری‌های موفق با کاهانی، این بار هم یکی از نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کند. حمید فرخ‌نژاد و امین حیایی، دو بازیگر پرطرفدار دیگر سینمای ایران هم حضور دارند تا یک مثلث طلایی بازیگری شکل بگیرد و اگر مشکلی برای فیلم پیش نیاید، از حالا انتظار فیلمی پرمخاطب را داشته باشیم. بجز این بازیگران ایرانی، چند بازیگر خارجی و احتمالا تایلندی هم در فیلم تازه کاهانی حضور دارند.

از نکات قابل اشاره گریم امین حیایی در این فیلم است که موهایی طلایی دارد و از نکات قابل اشاره‌تر و جالب‌تر این‌که فیلم هنوز اسمی ندارد، اما احتمالا با توجه به اسم‌های نامتعارف فیلم‌های قبلی کاهانی می‌توان انتظار یک اسم عجیب و غریب برای این فیلم را داشت.

دارکوب پربازیگر

بهروز شعیبی که دو فیلم موفق دهلیز و سیانور را در کارنامه سینمایی خود دارد، این روزها مشغول ساخت فیلم جدیدی به نام دارکوب است. فیلمی که چندمین همکاری او با سیدمحمود رضوی (تهیه‌کننده) است.

شعیبی هم از جمله فیلمسازانی است که فیلم بدون ستاره ندارد؛ رضا عطاران و هانیه توسلی در فیلم اول او دهلیز بازی کردند و در سیانور هم انبوهی از چهره‌‌های سرشناس دیده می‌شدند؛ از مهدی هاشمی و آتیلا پسیانی تا هانیه توسلی، حامد کمیلی و بابک حمیدیان.

فیلم تازه او دارکوب هم پر از بازیگر شناخته شده است و بازیگرانی چون مهناز افشار، امین حیایی و جمشید هاشم‌پور در آن بازی می‌کنند. ضمن این‌که دو بازیگر جوان و مستعد این سال‌های سینمای ایران یعنی هادی حجازی‌فر و سارا بهرامی هم در این فیلم حضور دارند. دارکوب فیلمی اجتماعی است و به معضل اعتیاد می‌پردازد.

ستاره‌ها در آستیگمات

یکی از فیلم‌هایی که از اواخر سال قبل کلید خورد و در تعطیلات نوروز هم فیلمبرداری آن ادامه داشت، آستیگمات به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی بود.

مصطفوی که پیش از این فیلم انارهای نارس با بازی آنا نعمتی و پژمان بازغی را ساخته بود، در آستیگمات با چهره‌های بیشتری همکاری کرده و بازیگرانی چون نیکی کریمی، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، محسن کیایی، هادی حجازی‌فر، سیامک صفری و بهنوش بختیاری در این فیلم بازی می‌کنند. فیلمبرداری این فیلم اجتماعی بتازگی در بیمارستانی در تهران به پایان رسیده و آستیگمات وارد مراحل فنی شده است.

پولاد کیمیایی پشت دوربین

پولاد کیمیایی بازیگر تلویزیون و سینما و فیلم‌هایی چون گشت 2، جرم و محاکمه در خیابان، این روزها قصد ساخت یک فیلم سینمایی را دارد. کیمیایی قبلا هم برای ساخت یک فیلم تلاش کرده بود، اما آن اثر به دلایلی به سرانجام نرسید و متوقف شد. اما به نظر می‌رسد کیمیایی پسر می‌خواهد این بار هرطور شده پشت دوربین قرار بگیرد.

پولاد کیمیایی این روزها مشغول مذاکره با تهیه‌کننده است و بزودی با مهیا شدن شرایط، برای دریافت پروانه ساخت اقدام خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک فیلم را کلید می‌زند. فیلم پولاد کیمیایی «لکنت» نام دارد. باید منتظر ماند و دید پولاد در کارگردانی، فیلمی در حال و هوای پدرش مسعود کیمیایی خواهد ساخت یا اثری متفاوت از سینمای کیمیایی می‌سازد.

ستاره‌های هند در فیلم ایرانی

موفقیت و فروش 14 میلیارد تومانی سلام بمبئی، قربان محمدپور کارگردان این فیلم و سازندگان آن را به صرافت تولیدِ بلافاصله قسمت دوم این اثر تجاری انداخت. محمدپور پس از اکران نسخه دوبله فیلم، سفرهایی به هند داشت تا شرایط را برای کارگردانی قسمت دوم این فیلم فراهم کند. بجز بازدید از لوکیشن‌ها، او در این سفرها مذاکراتی هم با برخی ستاره‌های بالیوود انجام داده است. اگر این اتفاق بیفتد، امکان اکران گسترده‌تر این محصول مشترک در کشور هند و دیگر کشورهای منطقه بیشتر خواهد بود. قربان محمدپور بتازگی در صفحه اینستاگرام خود خبر از ملاقات و مذاکره نهایی با چهره‌های سرشناسی چون آمیتاب باچان و کاریشما کاپور را برای حضور در سلام بمبئی‌2 داده است. او همچنین گفت که اسم قسمت دوم این فیلم دختر شیطان! است و قرار است در شهرهای بمئبی و لندن فیلمبرداری شود. این در حالی است که هنوز مشخص و قطعی نیست که ستاره‌های ایرانی قسمت اول یعنی محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری در فیلم جدید حضور خواهند داشت یا نه.

مجیدی و فرهادی مشغول کارند

دو فیلمساز جهانی و لژیونر سینمای ایران، مجید مجیدی و اصغر فرهادی هم از جمله کارگردانانی هستند که این روزها شرایط را برای تولید تازه‌ترین فیلم‌های خود آماده می‌کنند. البته این دو کارگردان پرافتخار استارت ساخت فیلم‌های جدید و جهانی خود را از سال قبل زده‌اند، اما هنوز فیلم‌ها به مرحله تولید نرسیده‌اند و مراحل آماده‌سازی پیش از تولید را می‌گذرانند. مجیدی فیلم پشت ابرها را در هند می‌سازد و فرهادی هم بزودی فیلم جدید خود را با حضور زوج مشهور سینمای جهان، خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز در اسپانیا جلوی دوربین می‌برد.

علی رستگار - سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها