برنامه نود این هفته از ساعت 23:05 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 2:30 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۰۵
انضباط و مقابله با بازیکن سالاری، مهم ترین نقطه قوت تیم ملی / «منشا» در نود

به گزارش جام جم آنلاین ، برنامه نود این هفته از ساعت 23:05 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.
سئوال مسابقه پیامکی این هفته به " مهم ترین نقطه قوت تیم ملی " اختصاص یافته بود.

گادوین منشا، مهاجم ۱۲ گله لیگ برتر که این فصل عملکرد فوق العاده ای در پیکان داشته امشب میهمان برنامه نود است و مقابل عادل فردوسی پور می نشیند و به سوالاتش پاسخ می دهد.
خلاصه ای از دیدار تیم های ملی ایران و چین در مقدماتی جام جهانی ، به همراه حواشی این دیدار پخش شد.
آماری از تعداد بردهای رسمی سرمربیان تیم های ملی جهان مرور شد که کارلوس کی روش با ۵۲ برد با هدایت تیم های ایران، پرتغال، آفریقای جنوبی و امارات در رده پنجم قرار دارد.

آنالیز عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل چین پخش شد.

برترین های هفته:
حرکات تکنیکی: امید نورافکن، علی عبدالله‌زاده، مگنو باتیستا، اکبر ایمانی، حسن بیت‌سعید، شهرام گودرزی، آرش رضاوند، غلامرضا رضایی، محمد شادکام، پیام ملکیان، داریوش شجاعیان، عباس عسکری، روزبه شاه‌علی‌دوست، کرار جاسم، حامد شیری، غلامرضا عنایتی، جری بنگستون، سجاد عاشوری، اسماعیل شریفات، محمدزبیر نیک‌نفس، حنیف عمران‌زاده، مسلم مجدمی، حمیدرضا علی‌عسگری و برونو.
تیرک دروازه: سروش رفیعی(مقابل صنعت نفت)
موقعیت از دست رفته: مهدی شریفی(برابر گسترش فولاد)
پاس گل: کاوه رضایی(مقابل فولاد خوزستان)
مهار برتر: سید حسین حسینی(برابر فولاد خوزستان)
گل برتر: گادوین منشا(مقابل ماشین‌سازی)

سپاهان3_سایپا1
مسعود حسن‌زاده 12 بازی در سایپا یک گل زد ولی در سپاهان در 9 بازی 6 گل به ثمر رسانده است.
حامد لک 8 بازی در سایپا 3 گل خورده بود ولی برابر سپاهان 3 گل دریافت کرد.
حسین فرکی: مطمئنا اگر یک اتفاقات نمی‌افتاد، می‌توانستیم سپاهان را شکست دهیم ولی گل اول را روی اشتباه فردی دریافت کردیم؛ اخراج بازیکن ما که صورت گرفت برنامه ما بهم ریخت و دست ما را بست.
زلاتکو کرانچار: گل زودهنگام ما را پیش انداخت و بازی را نیز در دست داشتیم؛ گل ساده لوحانه‌ای خوردیم که موجب شد در دقایقی تحت فشار باشیم اما با این حال در آن لحظات هم موقعیت خلق کردیم ولی گل نزدیم؛ روی هم رفته از نحوه بازی بازیکنان تیمم رضایت دارم.
عادل فردوسی پور مجری برنامه به کاندیدا شدن داوران در انتخابات شورای شهر واکنش نشان داد و گفت: همه داوران در انتخابات شورای شهر کاندیدا شدند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود ولی مثل اینکه مسعود مرادی انصراف داده است؛ اگر اینطور باشد هر هفته باید آقای فنایی کارشناسی داوری را انجام دهد.
نظر محمد فنایی کارشناس داوری برنامه نود در خصوص پرتاب نارنجک: اینکه در بازی تیم‌های ایران و چین به سمت یک کمک داور اشیایی پرتاب می‌کنند، شایسته نیست و دیدیم قطری‌ها جو سازی کردند و می‌گفتند مسابقه باید متوقف می‌شد.

داوری سایپا - سپاهان
گل اول سپاهان به سایپا درست بود و قبل از آن آفسایدی صورت نگرفت چراکه حامد شیری آفساید رضا میرزایی را پُر کرده بود.
اخراج عزت‌الله پورقاز به دلیل اینکه گرفتن حسن‌زاده بود، اخراج داشت اما داور باید به جای خطای پشت محوطه برای سپاهان یک پنالتی اعلام می‌کرد.
مدافع سپاهان روی مهدی ترابی خطایی مرتکب نشد.
در زمان درگیری امید خالدی و شجاع خلیل‌زاده، خالدی به دلیل شروع درگیری باید اخطار می‌گرفت که تصمیم داور هم درست بود اما خلیل‌زاده به دلیل ضربه سری که به بازیکن سایپا زد باید اخراج می‌شد.
در تصویر مشخص نیست به چه دلیل کرنر چپاروف تکرار شد.
خالدی به دلیل خطا روی میرزایی باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد.
احسان حاج‌صفی که یک کارت زرد هم داشت، به دلیل حرکت غیرورزشی در زدن بطری آب به زمین باید اخراج می‌شد.
در ادامه برنامه آیتمی در خصوص شماره 13 ها پخش شد که در آن چهره های داخلی و خارجی حضور داشتند.
از حسین کعبی، شیس رضایی توماس مولر و میشایل بالاک در این ایتم نام برده شد.

صنعت نفت آبادان1 _ پرسپولیس تهران0
پرسپولیس تنها تیم بدون تساوی نیم‌فصل دوم لیگ برتر.
تیم برانکو ایوانکوویچ در این فصل حتی یک بار هم بعد از دریافت گل بازی را نبرده است.
پرسپولیس برای نخستین برابر در این فصل برابر یکی از پنج تیم پایین جدول امتیاز از دست داد.
فیروز کریمی در پنج تقابل اخیر با پرسپولیس 3 پیروزی داشته است.
پرسپولیس امسال بعد از بازی‌های تیم ملی در فیفادی تنها یک پیروزی از چهار مسابقه داشته و 42 درصد امتیازات را گرفته است.
برانکو ایوانکوویچ: متاسفانه به اندازه کافی تمرکز و شانس در زدن ضربات آخر را نداشتیم؛ فوتبال است و پیش می‌آید؛ تیم آبادان یک بار به دروازه ما حمله کرد و به گل رسید.
فیروز کریمی: برای نخستین بار توانستیم بدنسازی داشته باشیم و طرح و تاکتیک داشته باشیم؛ رقیب خوب و تا دندان مسلح بود ولی بازی نکات فنی زیادی داشت.

عملکرد پرسپولیس پس از بازی های تیم ملی در روزهای فیفا بررسی شد که ۴۲ درصد امتیازات ممکن را کسب کرده و عملکرد مناسبی نداشته است.
پرسپولیس همچنین بعد از اینکه گل اول را دریافت کرده عملکرد ضعیفی داشته و با کسب ۲ مساوی و ۲ باخت، ۰،۵ امتیاز در هر بازی گرفته و در جدول رده بندی دهم است.
بازیکنان تعویضی پرسپولیس هم عملکرد ضعیفی داشته اند و فقط سه پاس گل دادند و تیم های گسترش فولاد، سایپا و پرسپولیس تنها تیم هایی هستند که بازیکنان تعویضی آنها بعد از ورود به زمین گلی نزده اند.
گادوین منشا میهمان برنامه نود بود:

گادوین منشا درباره سوابق فوتبالی خود بیان داشت: در اسپانیا بازی خود را شروع کردم. 18 ساله بودم که از لیگ اسپانیا بازی خودم را آغاز کردم. بازی در این لیگ کار سختی بود. در کامپوستلا موفق نبودم اما در دسته سکوندا B دورانی موفقیت آمیز داشتم.
وی در ارتباط با حضور خود در لیگ مالت اذعان داشت: در 20 سالگی راهی مالت شدم. 13 گل در این تیم زدم و این تیم را به یورو لیگ رساندم.
مهاجم پیکان در ارتباط با حضور در ایران تصریح کرد: من به هنگام آمدن به ایران با ایجنت خودم صحبت کردم. او می گفت حضور در ایران کار سختی است اما من می گفتم در این جا زنده خواهم ماند و موفق تر خواهم شد. الان هم خیلی خوشحال هستم و فکر می کنم ثابت کرده ام که موفق کار کرده ام. دوست دارم اینجا بمانم. من ایران و لیگ این کشور را خیلی دوست دارم. جایی هستم که احساس می کنم باید باشم.
وی در ارتباط با شادی آکروباتیک خود پس از گلزنی بیان داشت: حرکت آکروباتیک بعد از گلزنی را دوست دارم.
منشا درباره بازتاب موفقیت هایش در نیجریه و شانس حضور در تیم ملی این کشور بیان داشت: هیچ چیزی در فوتبال غیر ممکن نیست. نیجریه بازیکنان زیادی دارد. آنها در لیگهای مختلف استثنائی بازی می کنند اما تمام رویای یک نفر بازی کردن در تیم ملی کشورش است. در ایام اخیر سه روزنامه با من مصاحبه کردند. آنها نوشتن درباره مرا شروع کردند. نیجریه تیمی سرسخت برای هر رقیبی بود اما اصلا فقط رقیبی سخت است. دوست دارم نیجریه به آن روزهای درخشان باز گردد.

وی در ارتباط با مدل موهای خود خاطرنشان کرد: من ایرانی نیستم و شرایط اینجا را نمی دانم اما این مدل مو را همیشه در دوران فوتبالی خود داشته ام.
منشا درباره سطح فوتبال ایران و مقایسه آن با لیگ دوم اسپانیا اذعان داشت: خیلی چیزها در بازیهای لیگ ایران بسیار خوب است. اما زمین های فوتبال در این دو کشور قابل قیاس نیست. آخرین بار در استادیوم آزادی در زمین خوبی بازی کردیم.
وی در ارتباط با گلهای خود تا پایان لیگ اظهار داشت: نمی توانم عددی بگویم ولی تلاش می کنم هر چقدر ممکن باشد گل بزنم. همیشه در هر بازی سعی می کنم هت تریک کنم. اما فکر می کنم با دبل کردن در هر بازی هم می توان آقای گل شد.
مهاجم پیکان درباره سیستم بازی پیکان و پاسهای عمقی که به وی داده می شود گفت:کار سرمربی ماست. او از تمام داشته های ما خوب استفاده می کند. او می داند پیکان مهاجمان سرعتی دارد و از آنها استفاده می کند.
وی در ارتباط با لحظاتی که عصبی می شود بیان داشت: من آدمی هستم که دوست ندارم عصبی باشم. گاهی اوقات رفتارهای بدی از خودمان نشان می دهیم.
منشا در رابطه با صمیمی ترین دوست خود در ایران گفت: هایراپتیان بازیکن بسیار خوبی است و با او بیشتر از سایرین صمیمی هستیم. خانه اجاره ای مان نزدیک به هم است البته با همه نفرات شوخی زیاد می کنم چون دوست دارم شرایط به خوبی بگذرد.
مهاجم پیکان درباره بازیکن محبوب خود اذعان داشت: لواندوفسکی و استیلش را در بین خارجی ها دوست دارم.

منشا در خاتمه تصریح کرد: لازم است از محمد تشکر کنم که ویدئوی مرا دید و مرا برای ایران انتخاب کرد. حتی شماره پیراهن مرا او انتخاب کرد. من فقط نیامدم اینجا که بازی کنم بلکه آمدم تا بازی های خوبی کنم. از هم تیمی های خودم تشکر می کنم.
۹۰درجه:
پریدن منصوریان از روی میله با کت شلوار و عواقب ناراحت کننده اش
استفاده از بازیکن های زنده یاب در خوشحالی بعد از گل سپاهان
مشخص شدن پدر جاسم کرار و نام جدیدش جاسم کمالوند
فروکش کردن عصبانیت های دایی با بوسه اکبر میثاقیان
مشکلات اهدای جوایز بسیار بزرگ به تیم های مهمان
اقدام هوشمندانه برانکو برای پرت کردن حواس کی روش از چاقی بازیکنانش
نگرانی از یورش منصوریان به داور چهارم در پایان بازی

تراکتورسازی1-1گسترش فولاد
ناکامی تراکتورسازی پس از بازگشایی ورزشگاه یادگار امام بررسی شد که در پنج بازی، یک برد و چهار مساوی کسب کرده است.
پرسپولیس از همین پنج بازی خانگی ۱۵ امتیاز و استقلال ۱۰ امتیاز گرفته اند در حالی که تراکتورسازی فقط ۷ امتیاز گرفته است.
داوری مسابقه نفت آبادان - پرسپولیس:
برخورد توپ به دست مدافع نفت در محوطه جریمه قابل تشخیص نیست و به نظر می آید به سینه اش خورده است. تکل بازیکن نفت قبل از گل این تیم درست بود و بازیکن توپ را زد و خطا نبود. سرنگونی مهاجم پرسپولیس در برخورد با دروازه بان خطا نبود و دروازه بان توپ را گرفته و همزمان با مهاجم برخورد کرد که خطا نبود. سرنگونی ماهینی در محوطه جریمه اصلا قابل تشخیص نیست و نمی توان اظهار نظر کرد.
داوری مسابقه تراکتورسازی - گسترش فولاد: گل تراکتورسازی درست بود و توپ بین دو بازیکن بود و شریفی ضربه خودش را زد. گل گسترش فولاد هم درست بود و پریرا خطایی روی دروازه بان انجام نداد. سرنگونی بازیکن گسترش فولاد در محوطه جریمه در اثر هل دادن مدافع خطا نبود و هر دو بازیکن برای توپ رفتند و به هم برخورد کردند و خطایی رخ نداد.

پیکان 3_ ماشین سازی 1
پیکان تنها تیمی است که در دو بازی رفت و برگشت به یک تیم 7 گل زده است.
منشا برای پنجمین بار در این فصل دبل کرد.
مجید جلالی: سعی کردیم از بازی مقابل صبا، صنعت نفت و پدیده تجربه بگیریم ؛ بچه‌های ما خوب بازی کردند و از آنها تشکر می‌کنم.
فرهاد کاظمی: دلیلی ندارد 7-6 بازیکن ما نیست نمایش همیشگی را داشته باشیم؛وقتی گل اول را می‌خوریم باید به شرایط روحی و روانی غلبه کنیم.

استقلال تهران 1_فولاد خوزستان صفر
گلزنی استقلال در 19 بازی پیاپی
محسن کریمی هر بار به طور کامل در ترکیب استقلال بوده گلزنی کرده است.
نخستین امتیاز استقلال در تهران برابر تیم‌های خوزستانی
صعود استقلال به رده دوم جدول
استقلال، بهترین تیم نیم‌فصل دوم جدول
استقلال در 8 بازی اخیر 7 بازی را برنده شده است.
نعیم سعداوی: به بچه‌ها گفته بودیم اگر خودمان اشتباه نکنیم به حریف فرصت نمی‌دهیم ولی با یک اشتباه گل خوردیم؛ جوانان زیادی در فولاد هستند و اشتباهاتی دارند که باید همینطور هم باشد تا از آن درس بگیرند.
علیرضا منصوریان: از عملکرد تاکتیکی بچه‌ها به دلیل حوصله‌شان خوشحال هستم؛ فولاد تیم خوبی است و بازیکنان کوتاه قامت اما سرعتی دارد؛ باید با حوصله این تیم را می‌بردیم که این اتفاق افتاد.
داوری تراکتورسازی و گسترش فولاد

مهدی شریفی در زمان پرش برای زدن گل خطایی انجام نداد چون تفکر مهاجم تراکتورسازی روی ضربه سر است.
پریرا خطایی روی اخباری مرتکب نشد و گل گسترش فولاد صحیح بود.
مدافع تراکتورسازی روی پریرا خطایی انجام نداد و داور تصمیم درستی داشت.

استقلال خوزستان 1_ ذوب‌آهن 1
ذوب‌آهن در 6 بازی خارج از خانه اخیر پیروز نشده است.
استقلال خوزستان در اهواز به ذوب‌آهن نباخته است.
سید مجتبی حسینی: از همان منطقه‌ای که می‌دانستیم ضربه زدیم و بعد از نتیجه یک بر صفر باید از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم و گل‌های بیشتری می‌زدیم؛ به طبع در نیمه دوم آنها فشار آوردند و گل خوردیم؛ دو تیم زورشان به هم نرسید و یک امتیاز گرفتیم.
نعمتی‌نژاد: نیمه اول جالب نبود ولی در نیمه دوم بازیکنان زحمت کشیدند و توانستیم به گلی که می‌خواستیم دست پیدا کنیم اما با این حال مستحق برد بودیم.

نفت تهران 1_ سیاه جامگان 1
اکبر میثاقیان 3 بازی و 3 تساوی با سیاه جامگان
نفت بدون پیروزی مقابل سیاه جامگان
اکبر میثاقیان: زمانی که تیم نفت 10 نفره شد می‌توانستیم گل دوم را بزنیم ولی خدا را شکر همین یک امتیاز را گرفتیم تا شرایط‌مان بدتر نشود.
علی دایی: متاسفانه فوتبال همین است و اگر گل نزنید، می‌خورید؛ با اینکه 10 نفره شدیم بچه‌ها سعی خود را کردند تا گل‌های بیشتری بزنیم.

لژیونرها
الاهلی با بازی 70 دقیقه‌ای مجتبی جباری و 90 دقیقه‌ای پژمان منتظری به تساوی رسید.
رحیم زهیوی در حضور یک نیمه‌ای گل دوم الشحانیه را به العربی زد.
در جدال حساس تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ ستارگان قطر مرتضی پورعلی‌گنجی گل سوم السد را برابر الریان قطر زد و تیمش 4 بر یک پیروز شد.
المپیاکوس در حضور 70 دقیقه‌ای کریم انصاری‌فرد پلاتانیاس را برد.
مسعود شجاعی در روز پیروزی 2 بر یک پانیونیوس مقابل آترومیتوس یک پاس گل داد و نمایش درخشانی داشت.
هیرنفین 4 بر یک به هراکلس باخت که در این دیدار رضا قوچان‌نژاد تک گل تیم‌اش را زد؛ بیله‌فلد با بازی دانیل داوری یک امتیاز گرفت.
وردربرمن با هدایت الکساندر نوری پنجمین برد را در 6 بازی گذشته کسب کرد.
سوشا مکانی در نخستین بازی لیگ نروژ برابر هاگساند به میدان رفت.
علیرضا منصوریان سرمربی استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره درگیری فیزیکی امید نورافکن با امید ابراهیمی در زمین و یعقوب کریمی روی نیمکت در بازی فولاد گفت: این بازیکن تا بعد از بازی با گسترش فولاد از حضور در تمرینات محروم خواهد بود و پس از آن در جلسه ای با حضور محمد خرمگاه، بهتاش فریبا و نصرالله عبداللهی درباره او تصمیم گیری می کنیم.
پدیده مشهد 1_ صبا صفر
گل خوردن صبا بعد از 341 دقیقه
صبا ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر
صمد مرفاوی: با بی‌دقتی موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم؛ می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم ولی از فرصت‌هایمان بهره نبردیم و شکست خوردیم.
محمدرضا مهاجری: بچه‌های ما تلاش خوبی کردند، نمایش قابل قبولی داشتند و سعی آنها این نتیجه را رقم زد؛ امیدوار هستم در پنج هفته پایانی هم همین روند چهار هفته اخیر را ادامه دهیم.
داوری پیکان و ماشین‌سازی
منشا قبل از زدن گل اول پیکان در آفساید نبود.
پنالتی ماشین‌سازی به درستی اعلام شد.
داور در دادن اخطار به دو بازیکن پیکان بعد از گل سوم این تیم که وارد زمین شدند، سخت‌گیری به خرج داد.

داوری استقلال و فولاد خوزستان
بعد از زدن ضربه سر کاوه رضایی توپ به دست مدافع فولاد برخوردی نداشت و پنالتی اتفاق نیافتاد.
داوری نفت تهران و سیاه جامگان
حسینی روی فخرالدینی خطای پنالتی مرتکب شد.
تکل اکبر صادقی کارت قرمز نداشت و اخطار کفایت می‌کرد.
ضربه سر محمد قاضی به دست مدافع سیاه جامگان برخوردی نداشت.
در ادامه برنامه آیتم ویژه لیگ یک پخش و در انتهای آن به موضوع سقوط استقلال اهواز به لیگ یک پرداخته شد.
علی رضا صالحی رئیس کمیته استیناف روی خط برنامه آمد و درباره رای بخشش تماشاگران صنعت نفت و بازی جنجالی خونه به خونه و نساجی مازندران صحبت کرد.
در گفت‌وگویی تلفنی با سید عباس موسوی عضو کمیته استیناف، میرشاد ماجدی سرپرست تیم خونه به خونه و همچنین مدیر تیم نساجی مازندران به رای پرونده انضباطی و جنجالی این مسابقه پرداخته شد.
در نظر سنجی این هفته برنامه نود بیش از یک میلیون 400 هزار نفر شرکت کردند که 45 درصد از این افراد به گزینه انضباط و مقابله با بازیکن سالاری رای دادند.

برنامه این هفته نود ساعت 2:30 بامداد سه شنبه پایان یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها