در میان برنامههای نوروزی برنامه بوی عیدی به تهیهکنندگی احسان ارغوانی که هر شب ساعت 23 و 15 دقیقه از شبکه یک پخش میشود و هنوز هم ادامه دارد، توانست رنگ تازهای به شبکه یک ببخشد و با اقبال گسترده مخاطبان رو به رو شود. البته این برنامه با سال تحویل آغاز شد و در ایام نوروز ادامه پیدا کرد.
در سالهای اخیر شبکه یک بیشتر به سمت برنامههای تولیدی روی آورد، اما امسال تصمیم گرفت خط بطلان روی این مساله بکشد و این اتفاق با برنامه شبانگاهی بوی عیدی بهصورت زنده رخ داد.
برنامه سازان این برنامه با بهره بردن از این ویژگی و استفاده از یک فضای متفاوت تلاش کردند بخش سرگرمسازی را برای مخاطب پررنگتر کنند و با بخشهای متنوع مخاطب را به هیجان و چالش دعوت کنند. طبیعی است اولین ویژگی که همیشه توجه مخاطب را به خودش جلب کند، بخش سرگرمسازی است و دستاندرکاران برنامه بوی عیدی در این کار موفق بودند. یکی از بخشهای چالش برانگیز برنامه بوی عیدی مسابقه زنده بین مهمانان حاضر در برنامه است. گرچه این مساله با ریسک فراوان رو به رو بود، اما عوامل برنامهساز این ریسک را به جان خریدند. حضور یک مهمان خانم و یک مهمان آقا به این چالش رنگ بیشتری داده و دو مجری برنامه سعی میکنند با طرفداری از مهمانانی که در گروهشان قرار دارد، هیجان مسابقه را دو چندان کنند.
کل کل بین مهمانان و مجریان برنامه از دیگر بخشهای دیدنی بوی عیدی است. یکی دیگر از حسنهای برنامه انتخاب نوع مسابقه بین مهمانان برنامه است. در این بخش مسابقات ایرانی و قدیمی که حس نوستالژی برای مخاطبان دارد، انتخاب شده است. جنگا، حدس زدن نام خواننده تیتراژ و نام سریال بعد از پخش یک ترانه قدیمی، حدس زدن مراکز دیدنی ایران .... هیجان این بخش را برای مخاطبان زیاد کرده است. یکی دیگر از نکاتی که تهیهکننده برنامه به آن توجه کرده، انتخاب تیتراژ مناسب برای برنامه است که تیتراژ ابتدای برنامه را بابک جهانبخش میخواند و تیتراژ انتهایی را حامد کولیوند.
این بخش معمولاً از سوی تهیه کنندگان مورد غفلت قرار میگیرد، اما ترانههای تیتراژ کاملاً در مسیر مضمون برنامه انتخاب شده است. همچنین این برنامه سهم مشارکت مردم را افزایش داده و مردم در تولید بخشی از برنامه سهیم هستند و هر شب باید به مهمانان رای بدهند تا مهمان برگزیده مردمی راهی مرحله فینال شود.
تعاملی شدن برنامه باعث شد مخاطب خودش را جزیی از برنامه بداند و با علاقه بیشتری آن را دنبال کند. در مجموع این مسیر تازه در قالب برنامههای ترکیبی در شبکه یک را باید به فال نیک گرفت و امید میرود تعداد چنین برنامههای مخاطب پسندی در شبکه یک افزایش یابد.
فاطمه عودباشی
رادیو و تلویزیون
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: