گروهک تروریستی «جماعت الاحرار» یکی از گروه های انشعابی از گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان، مسئولیت انفجار مرگبار امروز (جمعه) در شهر شیعه نشین «پاراچنار» در شمال غرب این کشور را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۵۷
«جماعت الاحرار» مسئولیت انفجار تروریستی پاکستان را بر عهده گرفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، گروه تروریستی جماعت الاحرار با ارسال پیام ویدیویی به رسانه های پاکستان اعلام کرد که این گروه اقدام به بمب گذاری در پاراچنار کرده است.

انفجار تروریستی امروز در شهر شیعه نشین 'پاراچنار' در مرکز منطقه قبیله ای کُرَم در شمال غرب پاکستان دست کم 22 کشته و 50 مجروح برجای گذاشت.

منابع محلی ماهیت این انفجار را بمب کار گذاشته شده در نزدیکی امام بارگاه شیعیان (حسینیه) شهر پاراچنار عنوان کردند در حالی که ساجد حسین طوری نماینده مجلس ملی پاکستان از این منطقه از انتحاری بودن این انفجار خبر داد.

پاراچنار از معدود شهرهای شیعه نشین در مناطق قبایلی پاکستان به شمار می رود که بارها مورد هدف حملات تروریستی از سوی طالبان، لشکر جهنگوی، جماعت الاحرار و دیگر گروه های افراطی قرار گرفته است.

'ممنون حسین' رئیس جمهوری و 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان با انتشار بیانیه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی در پاراچنار، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و همچنین از مسئولان خواستند تا بهترین خدمات پزشکی و درمانی را به زخمی های این حادثه ارائه دهند.
در روز 21 ژانویه سال جاری میلادی (دوم بهمن سال گذشته) انفجار بمب در بازار تره بار شهر پاراچنار 25 تن کشته و ده ها نفر دیگر زخمی برجای گذاشت.

گروه تروریستی 'لشکر جهنگوی العالمی' که گفته می شود با گروه تروریستی داعش در ارتباط است، مسئولیت این انفجار تروریستی مرگبار را برعهده گرفته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها