رسانه ملی طبق سنت دیرینه هر سال برنامه های متنوعی ویژه سال تحویل تولید و پخش می کند و امسال هم‌ این اتفاق افتاد، اما شبکه یک امسال با خلاقیت و نوآوری به دنبال ارائه یک الگوی صحیح بود، به همین دلیل تلاش کرد بدون اینکه از سلبریتی ها دعوت کند یک برنامه متفاوت را برای مخاطبان شبکه یک آماده کند.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۷۱
سال تحویل شبکه یک؛ برنامه ای متفاوت و ارزشی

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه یک سیما، شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی هر سال سعی می کنند اولین برگ برنده شروع سال نو را با یک برنامه خوب و متفاوت رو کنند که این برگ برنده مربوط به ویژه برنامه سال تحویل می شود. به همین دلیل مدیران و برنامه سازان درصدد خلاقیت و ابتکار هستند تا بتوانند با یک برنامه دلپذیر رضایت مخاطبان را جلب کنند.

گرچه این امر در صحبت کاری ساده ای است، اما عملا دشوار است؛ چرا که در لحظه سال تحویل بینندگان زیادی پای قاب جادویی نشسته اند و در انتظار تماشای یک برنامه متفاوت هستند و این در حالی هست که سلایق مخاطبان تلویزیون گسترده و متنوع است و هر فردی سلیقه خودش را دارد.

بنابراین رضایت مخاطبان میلیونی تلویزیون کار راحتی نیست و برنامه سازان حتما باید شناخت درست و دقیق از مخاطب داشته باشند تا بتوانند در این امر موفقیت نسبی کسب کنند که این اتفاق در ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک افتاد و با ارائه یک الگوی صحیح توانست پاسخگوی مخاطبان شبکه باشد.

ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک با نام بوی عیدی به تهیه کنندگی احسان ارغوانی و با اجرای مژده لواسانی و نیما کرمی از شبکه یک پخش شد. تهیه کننده این برنامه اولین قدم را با جذب مجریانی آغاز کرد که در دیگر شبکه های تلویزیون فعالیت می کردند. در واقع تلاش کرد در نقطه آغازین مخاطبان شبکه را غافلگیر کند که در این قدم موفق بود.

در قدم بعدی او تصمیم گرفت بر خلاف دیگر شبکه های تلویزیون عمل کند و فقط از سلبریتی ها دعوت نکند، به همین دلیل تنها یک بازیگر و یک خواننده حضور داشتند و دیگر مهمانان سلبریتی نبودند.

یکی از نقاط برجسته ویژه برنامه بوی عیدی دعوت از خانواده های شهدای آتشنشان بود که این امر باعث شد تا این خانواده ها بدانند همه خانواده ایران در غم از دست این عزیزان شریک هستند.

این دعوت از چهره ها نه تنها اتفاق خوبی بود، بلکه فضای برنامه را ارزشمند کرد و الگوی صحیح برای دیگر ویژه برنامه های مناسبتی برای سال تحویل بود.

در واقع شبکه یک با این اقدام نشان داد که می توان این تابوی ذهنی را شکست که ویژه برنامه سال تحویل با سلبریتی ها رنگین می شود، بلکه می توان با انتخاب صحیح از افراد غیر چهره یک برنامه دیدنی هم ساخت.

از دیگر بخش های دیدنی برنامه دعوت از عوامل فیلم ارزشمند ماجرای نیمروز بود که در جشنواره فیلم فجر صاحب چند سیمرغ شد.

از دیگر آیتم های دیدنی برنامه سال تحویل کلیپ های جذاب با محوریت معرفی مراکز دیدنی تهران و کل ایران بود.

تهیه کننده در این برنامه فقط نگاه به پایتخت نداشت، بلکه با تهیه کلیپ های متنوع هم تهران را به عنوان یک شهر دیدنی و کم ترافیک در ایام نوروز معرفی کرد و هم جاهای تماشایی شهرهای مختلف ایران را به منصه ظهور گذاشت. همچنین پخش ترانه های شنیدنی از دیگر بخش های ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک بود که باید دست مریزاد به عوامل برنامه ساز شبکه یک گفت.

امید می رود هر سال شاهد ویژه برنامه های تماشایی برای سال تحویل باشیم که صرفا سرگرم کننده نباشد و مواردی هم یاد بگیریم.

مریم طالبی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها