به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده درباره چگونگی فعالیت راهبران آموزشی اظهار کرد: نظارت و راهبری آموزشی یکی از اصلیترین وظایف مدیران مدارس است. در برخی مدارس روستایی و مناطق محروم بویژه کلاس های چند پایه که اساسا توسط یک یا چند معلم محدود اداره میشوند و مدیر به معنای واقعی وجود ندارد و ضروری است افرادی توانا به عنوان راهبر آموزشی جایگزین مدیر و معاون مجتمع شوند و فرآیند آموزش و یادگیری در مدارس را هدایت، نظارت و راهبری کنند.
وی افزود: در واقع راهبر آموزشی ضمن برخورداری از شایستگی ها و صلاحیتهای دانشی و مهارتی روزآمد هدایت و راهبری و نظارت بر فرآیندهای آموزشی و پرورشی از طریق بهره گیری از شیوهها و روش های مناسب با تمرکز بر فعالیت مدارس درجهت دستیابی به تعالی مدیریت مدرسه و رشد و بالندگی حرفهای کارکنان در راستای تسهیل تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را برعهده دارد.
حکیمزاده ادامه داد: هدف از حضور راهبران ارائه خدمات راهنمایی و مشاور های آموزشی و تربیتی به معلمان و کارکنان مدارس تحت پوشش است و ایجاد محیطی صمیمی برای هدایت آنان در برنامههای اقدام پژوهی و درس پژوهی در مدارس تحت پوشش و بانگاه تحولی در امر نظارت و راهبری است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد