شما برای این عکس ها شرح بنویسید

شاید هر سال در روز بعد از چهارشنبه سوری عکس هایی از مصدومان و کشته های احتمالی جزو تلخ ترین تصاویر اخبار و رسانه ها باشد اما امسال تصاویری به مراتب تلخ تر در شبکه های مجازی و رسانه ها دست به دست می شد، تصاویری که در آن نشانی از مصدومان و کشته ها و آدم ها نبود اما آنقدر تلخ بود که ردش را تا مدت ها توی ذهن ما بگذارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۰۷
شما برای این عکس ها شرح بنویسید

به گزارش جام جم آنلاین «نه به چهارشنبه سوزی»، «چهارشنبه سوری بی خطر»، «چهارشنبه سوری ایمن بدون ترقه» و ... این ها همه پویش هایی بود که مدت ها درباره آن صحبت می شد، از رسانه ها و روزنامه ها و سایت ها گرفته تا بیلبوردهای گسترده در سطح شهرهای بزرگ همه نشان از آن داشت که این بار اگر هم این تبلیغات گسترده تاثیری نداشته باشد اما حافظه مردمان این شهر هنوز داغ چند ماه گذشته پلاسکو را فراموش نکرده است و به احترام داغداران آن حادثه هم که شده امسال را بی خطرتر خواهند گذراند. بی خطر که نشد و خبر قطع دست و پا و کشته ها هم خیلی زود همراه با آغاز این مراسم دست به دست می شد هر چند بسیاری بر این باور بودند که امسال حداقل کمی کمتر از سال های گذشته بوده است، اما بوی باروت در فضا و رد سیاهی ها را بر دیوارها و تابلوهای شهر از صبح روز چهارشنبه می شد به خوبی دید. رد این سیاهی ها اما تنها بر دیوارها نماند، انتشار چند تصویر از پرتاب نارنجک به آمبولانس اورژانس در تهران و حتی رد نارنجک روی خودروی آتش نشانی تا پرتاب ترقه به سمت صورت یک آتش نشان به نوعی دهن کجی به تمام این تلاش ها برای فرهنگ سازی بود، نمک پاشیدن روی زخم پلاسکو. تصاویری که خیلی زود هم واکنش چهره های سرشناس را به همراه داشت و نشان داد فرهنگ ، تفاخر به سابقه چند هزارساله اش نیست.

می توانید در قسمت "ارسال نظر" در یک جمله نظرتان را درباره این تصاویر بنویسید...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
45
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
بسیار عالی -خیلی حرفه ای زدند
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
گفتن ادب از كی آموختی گفت از بی ادبا گفتن چگونه گفت ........................
اینانان ادب را از با ادبا آموخته اند از بس كه این مملكت اشخاص ادب آموخته و فرهیخته دارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
این كار به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، نهایت بی شرمیه، ولی بذارین یه چیزی بگم از دوران خدمت سربازی تو سنندج (البته اگه ادمین حذفش نكنه): تو سنندج در ورودی شهر از سمت همدان سرباز پلیس راه بودم، چهارشنبه سوری بود، همه مردم میرفتن خارج از شهر واسه مراسم، رسم اونجا اینجوری بود، نیروی انتظامی ایست بازرسی گذاشته بود تمام ماشینارو میگشت و هرچی چوب و تخته بود از ماشینا میگرفتن! اندازه دوتا نیسان آخر شب چوب جمع شد. بعضی از مردم هم به تلافی این كار با موتور میومدن نارنجك پرت میكردن سمت ما، یگان ویژه، و نیروی انتظامی.
كارشناس
Spain
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
عزیز جان فراخوان بدین برن توی سوریه یا فلسطین یا لبنان - با همین مهمات دست ساز پرونده هر جنگی رو میبندن كلی هم حال میكنن و تخلیه میشن -بخدا جواب میدن -یه ذره مدیریت جهادی میخواد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
حكومت باید چهار شنبه سوزی را مدیریت كند
در غیر اینصورت ریختن مردم در كوچه و خیابان ها با مواد منفجره و محترقه می تواند باعث ایجاد زمینه آشوب های جدی در سطح جامعه بشه
مسئولان بدانند اگر خدای ناكرده چهار شنبه سوزی به زمیه ای برای شیطنت برخی تبدیل شود هزینه زیادی به مردم و نظام وارد خواهد شد
خواهشا تامل بفرمایید
مهدی كمرئی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
سلام.جایی بسی تاسف وناراحت كننده است دیدن اینگونه تصاویر.درست گفته اند كه عقل سالم دربدن سالم.متاسفانه هیچ كدام ازافرادی كه دست به چنین اعمال زشت وناپسندمی زنند عقل درست وحسابی نداشته وندارندوهمچنین بویی ازانسانیت نبرده ونخواهند برد.فقط وفقط از خداوندمتعال خواستارم اینگونه افرادرا هدایت كنند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
این نهایت كوته فكری وپایین بودن سطح فرهنگ برخی از هموطنان ماست ؛ كه نشاءت گرفته از خانوادهاییست كه نسبت به تربیت فرزندان خود بی تفاوت هستند. به امید روزی كه باشادیمان باعث ناشادی وغم دیگران نباشیم.
مرتضی
United Kingdom
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
۰
۰
كم كم داره جوری میشه كه خجالت میكشم بگم ایرانی هستم. حالا یه عده عقب مونده هنوز میگند عربای ملخ خور، بادیه نشین، پاپتی و ... . به نظرتون فرق ما با اون عربایی كه سوژه جوك و تمسخر ایرانیها هستند در چیه؟؟ كی باید كیو مسخره كنه؟؟؟؟
فرزانه
United Kingdom
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
باعث تاسف وتالم است این حركات.این همه خشم؟ به چه؟ وبرای چه هدفی؟
وجود چنین بیماران روانی نا شناخته درجامعه حس امنیت
2 مردم كم میكنه.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
با سلام به دوستان عزیز
البته بنده هم كار این افراد رو تایید نمیكنم ولی جوان یعنی شور و شوق یعنی انرژی یعنی پویایی اگر راهی دیگر برای تخلیه انرژی جوانانمون باشه مطمئن باشید این سری اتفاقات خیلی كمتر میشه.

نیازمندی ها