یک سایت خبری در کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی خود را برای اجرای بزرگترین آزمایش هسته‌ای تاریخ خود با قدرتی 14 برابر آخرین آزمایش هسته‌ای‌اش، آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۷۹
جزییات آزمایش هسته‌ای بزرگ کره شمالی +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اندیشکده کره‌ای-آمریکایی وابسته به دانشگاه جان هاپکینز آمریکا امروز (یکشنبه) در تازه‌ترین تحلیل خود اعلام کرد، کره شمالی برای اجرای ششمین آزمایش هسته‌ای خود که بزرگترین آنها خواهد بود، آماده می‌شود.

در تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که به همراه این تحلیل منتشر شده، دیده می‌شود که حفاری بزرگی در محل ویژه آزمایش‌های هسته‌ای در شهر بونگ-کیه واقع در شمال شرق کره شمالی در دست انجام است.

کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته‌ای اجرا کرده که آخرین آنها هیدروژنی بود و در سپتامبر 2016 در شهر بونگ-کیه انجام شد.

این سایت در ادامه نوشت، حجم حفاری که کره شمالی در حال انجام آن است نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ به دنبال اجرای یک آزمایش هسته‌ای با قدرت انفجاری 282 هزار تن تی‌ان‌تی است.

قدرت انفجاری اولین آزمایش هسته‌ای کره شمالی تنها در حدود 800 تن بود، قدرت انفجار دوم به حدود 2.200 تا 4000 تن افزایش یافت. قدرت انفجاری آزمایش سوم در حدود هشت تا 10 هزار تن و در آزمایش آخر به 10 هزار تن رسید.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که کره شمالی پس از تحریم‌های بین‌المللی، آزمایش‌ های هسته‌ای جدیدی را انجام دهد. تصاویر ماهواره‌ای نیز حاکی از افزایش فعالیت‌ها در محل اجرای آزمایش‌های هسته‌ای در این کشور هستند.

ژاپن نیز پهپادی را جهت بررسی فعالیت‌های همسایه هسته‌ای‌اش به پرواز درآورده. چین هم اعلام کرده که میزان مواد رادیواکتیو در نزدیکی مرزهای خود با این کشور را تحت نظر دارد.

کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌هایی را با شلیک موشک‌های بالستیک انجام داده که برخی از آنها به به سوی آب‌های منطقه‌ای ژاپن شلیک شد.

کره شمالی بر اساس تحریم‌های اعمال شده از سوی سازمان ملل اجازه انجام آزمایش‌های هسته‌ای و یا موشکی را ندارد.

شورای امنیت در هفتم مارس شلیک موشک بالستیک توسط کره شمالی را محکوم کرده و با ابراز نگرانی نسبت به این اقدامات و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، تهدید کرد اقدامات جدی‌تری برای جلوگیری از تکرار این آزمایش‌ها در پیش خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها