وزارت امور خارجه آمریکا به مسئولان پزشکی قانونی شهر نیویورک دستور داده است تا دلیل فوت سفیر سابق روسیه در سازمان ملل متحد را منتشر نکنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۱۱
آمریکا اجازه انتشار علت مرگ چورکین را نداد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، وزارت خارجه آمریکا دستور داد گزارش علت مرگ ویتالی چورکین نماینده سابق روسیه در سازمان ملل متحد منتشر نشود.

ویتالی چورکین ماه گذشته در دفترش در نیویورک به صورتی ناگهانی فوت کرد. دفتر پزشکی قانونی شهر نیویورک اعلام کرد جزییات مربوط به فوت چورکین برای رعایت قوانین بین المللی، پنهان نگه داشته شده است.

چورکین از سال 2006 سفیر روسیه در سازمان ملل متحد بود.دلیل فوت این دیپلمات کهنه کار هنوز مشخص نیست.

جولی بولسر سخنگوی دفتر پزشکی قانونی نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد:‌ «دفتر دادستانی نیویورک به رئیس اداره پزشکی قانونی دستور داده است دلیل و نحوه فوت ویتالی چورکین را علنا اعلام نکند.»

در این بیانیه همچنین آمده است:‌ «مصونیت دیپلماتیکی چورکین همچنان به قوت خود باقیست.»

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت که به سبب وجود یک توافق نامه بین آمریکا و سازمان ملل متحد، اظهارات بیشتر یا جزئیات مرتبط با نتایج تحقیق پس از فوت، نباید منتشر شود.»

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه ای به دفتر دادستانی نیویورک اعلام کرد دولت روسیه درباره اظهارنظرهای مقامات این شهر در ارتباط با پیشینه پزشکی چورکین شکایت دارد.

در همین حال،‌ روزنامه ایندیپندنت گزارش داد ویتالی چورکین بر اثر سکته قلبی جان باخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها