تشدید نفرت‌ورزی در آمریکا بعد از انتخاب ترامپ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نفرت‌ورزی و تعصبات نژادی در امریکا با انتخاب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶۸
تشدید نفرت‌ورزی در آمریکا بعد از انتخاب ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، نزدیک به دوسوم از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی جدید در امریکا معتقدند میزان نفرت و تعصب در این کشور از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری تشدید شده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینیپیاگ (Quinnipiac University) در ایالت کانتیکات که روز پنج‌شنبه (19 اسفند 1395) منتشر شد، حدود 63 درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند تعصب و نفرت‌ورزی از زمان انتخاب ترامپ در نوامبر 2016 افزایش یافته است.

32 درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفته‌اند در میزان نفرت‌ورزی و تعصب تغییری احساس نمی‌کنند، درحالی‌که تنها دو درصد معتقدند نفرت کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، 77 درصد معتقدند جوامع اقلیت‌ در امریکا با تعصب و نفرت مواجه شده و این برخورد نفرت‌آمیز و متعصبانه مشکلی «بسیار جدی» یا «نسبتاً جدی» است.

حدود 70 درصد نیز احساسات ضد یهودی را مشکلی «بسیار جدی» یا «تا حدی جدی» دانسته اند، درحالی‌که در نظرسنجی ماه فوریه 49 درصد چنین عقیده‌ای داشتند.

گروه‌های فعال حقوق بشر نیز از موج جرائم برخاسته از نفرت علیه مسلمانان بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر 2016 در امریکا خبر داده‎اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها