رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی ناجا با اشاره به اجرای ‌طـرح سراسری مبارزه بـا قاچاق کالا با اولویت مواد محترقه در اسفند ماه، گفت: در این طرح بیش از چهار میلیون عدد انواع مواد محترقه از قاچاقچیان کشف شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۱۵
کشف 4 میلیون ماده محترقه چینی توسط ناجا

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه مهدی قـدمی افزود: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت‌ مواد محترقه به مدت 48 ساعت با استفاده از امکانات و ظرفیت رده‌های ‌انتظامـی با بهره گیری از توان پلیس آگاهی استان هـا در سـراسـر کشور اجـرا شـد.

وی عملکرد استان ها را در این طرح مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در اجرای این طرح، بیش از چهار میلیون عدد انواع مواد محترقه از قاچاقچیان کشف شد که این مواد مکشوفه عمدتاً ساخت کشور چین است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اعلام اینکه بالاترین میزان این کشفیات مربوط به استان های غربی و شرقی کشور است، افزود: در اجرای این طرح علاوه بر مواد محترقه، مقادیر قابل توجهی نیز اقلام ممنوعه کشف شده است.

وی از کشف فرآورده های نفتی به ارزش بیش از 550 میلیارد ریال در این طرح خبر داد و گفت: همچنین مقدار قابل توجهی کالای گمرکی و دخانی از جمله سیگـار، بـرنـج، البسـه، پارچه، دستگـاه تلفن همـراه و تبلت، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، دام زنـده، مـوتـورسیکلت و خودرو خارجی، لاستیک خودرو، ماشین لباسشویی، آبمیـوه، چای، قطعات کامپیوتر، کیف‌ و‌ کفش در این راستا کشف شد.

این مقـام انتظامی اظهار کرد: در این رابطه بیش از 600 نفر متهم دستگیر و 359 دستگاه خودرو از قـاچاقچیان توقیف شد. مبدا بارگیری بخـش قابل تـوجهی ‌از کالاهای مکشوفه نیز استان‌هـای غـربی کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر ارتقای اشراف اطلاعاتی و بهره‌گیری از سامانه های الکترونیکی در کشف کالاها تاکید کرد و افزود: پرهیز از درگیری و عملیات های تعقیب و گریز در اجرای طرح ها، شناسایی و برخورد با قاچاقچیان در مأموریت های مبارزه با قاچاق کالا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به ارتقای سطح آگاهی شهروندان و نیز اطلاع رسانی در خصوص جلوگیری از مصدومیت های احتمالی مواد محترقه اشاره کرد و افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است لذا پلیس آگاهی در راستای انجام وظایف خود برنامه هایی را در زمینه شناسایی و فروش مواد محترقه به فروشندگان را در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه باید از حوادث سال های گذشته عبرت بگیریم و با خرید مواد محترقه، سلامت خود، اعضای خانواده و نیز افراد جامعه را به خطر نیندازیم، ادامه داد: جشن های پایان سال که ریشه در فرهنگ غنی ایران زمین دارد را با استفاده از مواد محترقه پر خطر و آتش زا به کام خانواده ها تلخ نکنیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه شهروندان به محض رویت موارد مشکوک به انباشت و توزیع مواد محترقه حتما آن را به پلیس اطلاع دهند، گفت: خرید و استفاده از مواد محترقه که عمدتاً به صورت قاچاق وارد می شود، از بین بردن سرمایه های ملی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها