برخی منابع خبری اعلام کردند شاه عربستان به دلیل اظهارات رئیس‌جمهور لبنان درباره سلاح حزب‌الله، سفر خود را به این کشور لغو کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۲۹
شاه عربستان سفر به لبنان را لغو کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، برخی منابع آگاه اعلام کرده‌اند «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سفر خود به لبنان را لغو کرده است.

روزنامه «النهار» لبنان در این خصوص نوشت پس از سفر «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به عربستان (در 9 نوامبر) و مثبت توصیف کردن این سفر توسط عون و نیز افزایش اعتماد در این خصوص که رئیس‌جمهور جدید لبنان فاصله لازم با سیاست‌های حزب‌الله و مواضع این جنبش را حفظ کند، نظر بر این بود که پادشاه عربستان به لبنان سفر کند .

النهار افزود: قرار بود زمان این سفر قبل از اجلاس سران عرب در اردن (از 23 تا 27 ماه جاری"مارس") یا بلافاصله پس از آن باشد و ملک سلمان سفر خارجی خود به چند کشور را که بارزترین آن ژاپن، چین، مالزی، اندونزی، برونئی، مالدیو و سرانجام اردن بود، با این دیدار به پایان برساند.

در ادامه این گزارش آمده است علت لغو این سفر که محافل دپیلماتیک عربستان نه آن را تأیید و نه تکذیب کرده‌اند مواضع میشل عون درباره سلاح حزب‌الله و نیز مواضع «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله است؛ میشل عون کمی قبل از سفرش به قاهره، سلاح حزب‌الله را سلاح مکمل ارتش لبنان توصیف و وجود آن را ضروری اعلام کرده بود؛ سید حسن نصرالله نیز در سخنرانی خود عربستان، امارات، بحرین و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

النهار به نقل از منابع آگاه عربستانی نوشت اطلاعاتی در دست است که حاکی از تلاش مراجع رسمی لبنان برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب در مصر و اردن و ایفای نقش میانجی میان این دو کشور عربی و محور دمشق-تهران است، موضوعی که با سیاست عربستان در تناقض است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها