مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به آمار بازرسی از اصناف ویژه نوروز از ابتدای اسفند ماه، گفت: در این مدت از 5826واحد صنفی بازرسی انجام و 35 پرونده تخلف (گران فروشی) مربوط به صنوف پوشاک، کفش، آرایشگاه‌های زنانه و پارچه تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۵۳

به گزارش ایسنا، جواد محمدی فشارکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه بیشتر کارگاه‌های صنایع دستی در حال تعطیل شدن هستند، افزود: 602 مورد صنایع دستی در جهان به ثبت رسیده است که 196 مورد آن مربوط به اصفهان است و به همین دلیل اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از یکی از واحدهای صنفی 40 میلیون تومان صنایع دستی قاچاق توقیف شد، ادامه داد: در سال جاری یک میلیارد و 100 میلیون تومان کالای صنایع دستی قاچاق از میدان نقش جهان و خیابان‌های اطراف آن جمع آوری شد که بیشتر آنها از چین، ترکیه، هند و پاکستان وارد شده بودند.محمدی فشارکی تصریح کرد: در استان هفت واحد صنفی صنایع دستی قاچاق دارند که سایر واحدهای صنفی صنایع دستی از این واحدها تغذیه می‌شوند، به همین دلیل از این هفت واحد تعهد کتبی گرفته شد که تا 14 اسفند ماه کالای قاچاق نداشته باشند.

*تغییر کاربری واحدهای صنفی تخلف است

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: سال گذشته 40 واحد صنفی در میدان نقش جهان و خیابان‌های اطراف آن تغییر کاربری داده بودند که به شدت با آنها برخورد شد، این رقم در نوروز سال 95 به 24 واحد صنفی رسید.

محمدی فشارکی با بیان اینکه گز زیر 18 درصد مغز ممنوع است، یادآور شد: تمام گزهای زیر 18 درصد واحدهای پایانه‌های مسافربری و میدان نقش جهان جمع آوری شد و گزهای تولید شده بدون مجوز بهداشت نیز ممنوع است که آنها نیز جمع آوری می‌شوند.

*تغییر شیوه قاچاق میوه

محمدی فشارکی با بیان اینکه سال گذشته آمار قاچاق میوه در اصفهان بالا بود، ادامه داد: در حال حاضر 7 بازرس از ساعت سه تا 11 صبح در میدان میوه و تره بار مستقر هستند. امسال تنها لیمو ترش قاچاق داشتیم، در حال حاضر روش قاچاق میوه تغییر کرده است به گونه‌ای که این افراد به در واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند و به اندازه مصرف روزانه به واحدها میوه قاچاق می‌فروشند.

وی با بیان اینکه از هفتم اسفندماه بازرسی از سردخانه‌ها شروع شده است، اضافه کرد: 135 بازرس به صورت رسمی و 101 بازرس به صورت افتخاری با ما همکاری می‌کنند. بر اساس استانداردهای هر 500 واحد صنفی نیاز به یک بازرس دارد که اصفهان 120 واحد صنفی دارد که بر این اساس نیاز به 240 بازرس رسمی دارد.

*فروش کالاهای قاچاق در کانال های تلگرامی

وی با بیان اینکه تعداد فروشگاه‌های مجازی در اصفهان افزایش یافته است، تصریح کرد: 1126 فروشگاه مجازی در استان شناسایی شده است که 600 مورد آن در اصفهان است که بسیاری از این فروشگاه‌ها بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: این تعداد فروشگاه مجازی مربوط به آمار سایت‌های شناسایی شده است و تعداد فروشگاه‌های مجازی که از طریق تلگرام و اینستا و ... فعالیت می‌کنند مشخص نیست که در بیشتر این موارد در این کانال ها کالاهای قاچاق و ممنوع عرضه می‌شود.

محمدی فشارکی اضافه کرد: با شش فروشگاه برند غیر مجاز در اصفهان برخورد و تذکر داده شد و تابلو آنها نیز پایین کشیده شد و به آنها تا اردیبهشت ماه سال آینده فرصت داده شده است که مجوزهای لازم را دریافت کنند.

محمدی فشارکی در خصوص آمار پرونده‌های مورد بررسی که به تعزیرات ارجاع داده شد، ادامه داد: سال جاری 4599 پرونده بازرسی اصناف به تعزیرات ارجاع داده شد که نسبت به سال گذشته 58 درصد کاهش داشته است که 48 درصد این کاهش، مربوط به آموزش بازرسی‌های اتاق اصناف بوده است.محمدی فشارکی به طرح بازرسی اصناف برای نوروز 96 اشاره کرد و یادآور شد: این طرح از اول اسفند ماه آغاز و تا پایان فروردین سال 96 ادامه دارد. طرح بازرسی ایام نوروز در سال گذشته از 15 اسفند ماه در اصفهان آغاز شده بود.وی با اشاره به آمار بازرسی اصناف نوروز امسال در هشت روز از ابتدای اسفند ماه، گفت: در این هشت روز از 5826 بازرسی انجام و 35 پرونده تخلف (گرانفروشی) مربوط به صنوف پوشاک، کفش، آرایشگاه‌های زنانه و پارچه تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها