مشمولان سهام عدالت مراقب افراد سودجو باشند؛

کلاهبرداری از صاحبان سهام عدالت / ارائه صورت‌حساب مجانی است

رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد:

صورت حساب مشمولان سهام عدالت در سایت سامانه

رئیس سازمان خصوصی سازی از آغاز به کار سامانه نرم افزاری SAMANESE.IR به منظور ارایه صورت حساب به مشمولان سهام عدالت از هفته آینده خبرداد.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۲۱
صورت حساب مشمولان سهام عدالت در سایت سامانه

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، میرعلی اشرف پوری حسینی در نشستی با خبرنگاران گفت: در این مرحله قرار نیست ورق سهم به مشمولان داده شود بلکه قرار است مشمولان از طریق این سامانه از صورت حساب سهام خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه قرار است این سامانه حداکثر تا روز دوشنبه هفته بعد با حضور مقامات عالی رتبه اقتصادی کشور راه اندازی شود، افزود: از مشمولان سهام عدالت می خواهیم بجز این سایت با هیچ سامانه دیگری تماس نگیرند زیرا برخی افراد سودجو با تاسیس سامانه هایی به نام سازمان خصوصی سازی اقدام به گرفتن پول از مردم و کلاهبرداری کردند که این از نظر ما جرم و خلاف است.

پوری حسینی با بیان اینکه این سامانه مخصوص کسانی است که از داخل کشور با آن تماس می گیرند، گفت: کسانی که خارج از کشور هستند نمی توانند به سامانه دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در این مرحله هنوز صفحه صورت حساب در سامانه بالا نیامده و فقط در حد اطلاع رسانی است و با رونمایی رسمی از سامانه صفحه صورت حساب فعال می شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه کسانی که موبایل یا تبلت آنها مجهز به فیلترشکن است تا زمان روشن بودن فیلترشکن نمی توانند وارد سامانه شوند، گفت: همچنین برای آنکه در روزهای اول با ترافیک شدید در سامانه مواجه نشویم قرار شده مثلا اگر سامانه در روز 15 اسفند افتتاح شد فقط کسانی که رقم سمت راست کدملی آنها 5 است بتوانند وارد سامانه شوند.

وی افزود: کسانی که رقم سمت راست کد ملی آنها مثلا صفر است در روز 20 و کسانی که رقم سمت راست کدملی آنها 9 است در روز نهم می توانند وارد سامانه شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: البته این فقط برای 10 روز اول است و بعد از آن همه با هر شماره کدملی می توانند وارد سامانه شوند.

پوری حسینی افزود: سامانه طوری طراحی شده که مطمئن شود که فرد واردشده در سامانه خود صاحب سهام عدالت است بنابراین بعد از ورود به سامانه سوالات تخصصی از کاربر خواهد کرد و بعد از آن به وی صورت حساب ارایه خواهد داد.

وی گفت: کسانی که ورقه ثبت نام سهام عدالت آنها گم شده نگران نباشند و به آن نیازی نیست و برای اطلاع از صورت حساب سهام عدالت فقط داشتن کارت ملی کافی است.

رئیس سازمان خصوصی سازی شائبه انتخاباتی بودن واگذاری سهام عدالت را رد کرد

رئیس سازمان خصوصی سازی برخی خبرها مبنی بر شائبه انتخاباتی بودن واگذاری سود سهام عدالت به مشمولان را باتوجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری رد کرد.

پوری حسینی در ادامه نشست با خبرنگاران گفت: سهام عدالت از سال 85 به مشمولان اختصاص یافت و از همان موقع قرار شد 10 سال بعد همه این سهام به مشمولین واگذار شود.

وی افزود: بر این اساس قرار بود تا 10 سال بعد پول این سهام از محل سود آن تامین شود و اگر در انتها ارزش سهام از سود حاصله کمتر شد مشمولین برای تملک آن، خود وجه آن را بپردازند.

پوری حسینی گفت: عده ای فکر کردند قرار است این سود قبل از انتخابات 96 بین مردم توزیع شود و آن را با سیب زمینی شبیه سازی کردند.

وی افزود: این درحالیست که روال طبیعی این است که مجامع شرکت ها در اواخر تیرماه هر سال معمولا تشکیل می شود و این یعنی بعد از انتخابات اردیبهشت 96.

پوری حسینی گفت: به این ترتیب عملا سود سهام عدالت مشمولین تا انتهای سال 96 به دست سهامداران می رسد.

وی با انتقاد از سیاسی کاری در زمینه واگذاری سهام عدالت و سود آن افزود: نباید فضا را به حاشیه ببریم و سیاسی کنیم بلکه این موضوع یک وفاق ملی است که به دهک های پایین جامعه یک رقم ولو ناچیز داده شود و کام آنها شیرین شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سهام عدالت به یک جناح سیاسی خاص وابسته نیست، گفت: اولین آیین نامه آن در دولت هشتم یعنی دولت اصلاحات تصویب شد و در دولت نهم روند واگذاری ها آغاز شد و هم اینک در دولت یازدهم درحال به انجام رسیدن است بنابراین همه گرایش های سیاسی در شکل گیری این طرح سهیم هستند.

پوری حسینی افزود: اینکه این موضوع را مربوط به کسی بدانیم و از آن استفاده انتخاباتی بکنیم سم برای سهام عدالت است.

وی گفت: معتقدم سهام عدالت برای وحدت قلوب بین مردم است و دولت می خواهد یک هدیه کوچک به شکل نمادین به اقشار پایین جامعه بدهد.

پوری حسینی درباره مصوبه اخیر دولت درباره اصلاح سبد سهام هم افزود: عده ای حمله کردند که بر این اساس سهام عدالت آب رفت، رقیق شد و بردند و خوردند درحالیکه این مصوبه دولت تدبیر و امید در جهت شفاف سازی و بهبود سهام است تا مشمولان از سهام بهتری برخوردار شوند.

وی درباره سهام پالایشگاه ها هم گفت: در کشور 9 پالایشگاه وجود دارد که در 7 پالایشگاه دولت هیچ سهمی ندارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تدبیری به کار بسته شد تا دولت در همه این پالایشگاه ها به یک اندازه سهم داشته باشد تا رانت برای پالایشگاه های دولتی ایجاد نشود و سهام بقیه پالایشگاه ها بی ارزش نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها