نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت گزارش جدید آمانو بار دیگر تایید کرده که تمام فعالیتهای هسته ای ایران در چارچوب برجام پیش می رود.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۴۷
گزارش جدید آژانس تاییدی دیگر بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، رضا نجفی نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی که امروز منتشر شد گفت: اولین گزارش آمانو در سال 2017 منتشر شد گزارش بار دیگر تایید کرده که تمام فعالیتهای هسته ای ایران در چارچوب برجام پیش می رود.

وی افزود: بطور کلی بیشتر گزارش مشابه گزارش قبلی است و فقط تحولات فنی از زمان گزارش قبلی تا حالا اضافه شده است. مهمترین تحول ذکر شده در گزارش، تزریق گاز به سانتریفیوژ آی آر 8 می باشد که تاییدی بر ادامه فعالیتهای تحقیق و توسعه هسته ای کشورمان بر طبق برنامه دراز مدت اعلام شده از سوی ایران است. (این تحول و دستاورد فنی جدید را به دانشمندان هسته ای کشورمان تبریک می گوییم)

نجفی ادامه داد: اشاره به سندهای مصوب کمیسیون مشترک و اجرای آنها، و تکمیل اقدامات فردو که قبلا اعلام شده بود از بندهای جدید دیگر گزارش است.

نماینده ایران در آژانس اتمی همچنین گفت: راستی آزمایی از محموله آب سنگین ارسال شده به خارج کشور که قرار است به خریداران خارجی فروخته شود از موارد دیگر است. وارد کردن اولین محموله 5 کیلوگرمی از اورانیوم 20 درصد غنی شده برای استفاده در راکتور تهران و پذیرش بازرسان جدید که جایگزین بازرسان خارج شده از لیست ایران شده اند نیز در گزارش ذکر شده است.

وی تاکید کرد: واردات 125 تن اورانیوم طبیعی یعنی کیک زرد از دیگر موارد جدید گزارش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها