ظریف در جمع ایرانیان مقیم آلمان عنوان کرد :

رفتار دولتمردان آمریکایی نماد دشمنی آنها با مردم ایران

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به موضوع محدودیت ورود ایرانیان به آمریکا، رفتار دولتمردان آمریکایی را موجب بطلان ادعاهای آمریکا و نماد دشمنی با مردم ایران دانست.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۲۱
رفتار دولتمردان آمریکایی نماد دشمنی آنها با مردم ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدجواد ظریف که برای شرکت در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر به سر می‌برد، بعدازظهر روز یکشنبه در نشستی صمیم با جمعی از ایرانیان و فرهیختگان ایرانی مقیم دو ایالت بایرن و بادن وورتمبرگ، حضور ایرانیان در خارج از کشور را ظرفیتی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و تصریح کرد: ایرانیان نماد فرهیختگی، کوشش، صداقت و قانونمداری هستند.

ظریف با اشاره به موضوع محدودیت ورود ایرانیان به آمریکا، رفتار دولتمردان آمریکایی را موجب بطلان ادعاهای آمریکا و نماد دشمنی با مردم ایران دانست.

وزیر خارجه کشورمان با تحسین مقاومت و ایستادگی مردم کشورمان، نظام جمهوری اسلامی ایران را برآمده از آرا و حمایت مردم دانست و با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ٢٢بهمن تاکید کرد: مردم ایران با ایستادگی و مقاومت خود نشان داده‌اند که تهدید را برنمی‌تابند.

ظریف با اشاره به جایگاه و اهمیت ایرانیان مقیم آلمان تصریح کرد: وظیفه کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دفاع از حقوق ایرانیان و حمایت از کارآفرینان و متخصصان ایرانی در راستای توسعه همکاری‌های اقتصادی و علمی است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تلاش‌ها باید در حوزه جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری و در راستای کمک به اشتغال و بهبود معیشت مردم باشد.

در ادامه این نشست صمیمی، برخی از ایرانیان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص موضوعاتی چون اهمیت توجه به گردشگری و سرمایه گذاری در بخش هتل اهمیت تبلیغات و معرفی بهینه فرهنگ و تمدن ایرانی، لزوم توجه بیشتر به همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی، اهمیت مراکز فرهنگی و هنری ایرانی، توجه به فرزندان نسل سوم ایرانیان، مشکلات سرمایه گذاری و فضای کسب و کار و برخی مشکلات در زمینه تامین مالی پروژه‌ها از منابع خارجی پرداختند و وزیر امور خارجه کشورمان توضیحات لازم را در پاسخ به نکات مطرح شده ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
شیطان بزرگ سالهاست با مردم ایران دشمنی داره از روزی كه انقلاب شد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها