مردانه جنگید و جانانه کشتی گرفت. ضربه فنی شدن حسن یزدانی، اوضاع را برای تیم ملی ایران به هم ریخته بود.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۷۱
کمیل قاسمی: نشد که 30 ثانیه‌ای حریفم را شکست دهم

به گزارش جام جم آنلاین ، اگر کمیل قاسمی کشتی را به رقیب آمریکایی‌اش می‌باخت، آنها جام قهرمانی را در ایران بالای سرشان می‌بردند. با این حال از چشمان کمیل مشخص بود که او فقط یک چیز می‌خواهد و آن پیروزی است. قبل از ورود به زمین بالا و پایین می‌پرید. زیر لب ورد می‌خواند و البته به ابراز علاقه هواداران هم واکنش نشان می‌داد. خودش می‌دانست این شش دقیقه چقدر برای خودش، هواداران و مردم ایران ارزش دارد. به همین دلیل هم بود که هر چه در چنته داشت گذاشت تا گویاژدوفسکی را شکست بدهد.

کمیل آنقدر به سر و صورت او زد و آنقدر حمله کرد تا داور وسط مجبور شد یک اخطار برای کشتی‌گیر آمریکایی در نظر بگیرد؛ اخطاری که پس از 30 ثانیه تبدیل به نخستین امتیاز برای قاسمی شد تا جرقه یک پیروزی شیرین برای او رقم بخورد. کمیل 5 بر صفر گویاژدوفسکی را برد تا قهرمانی ایران به همه کشتی‌گیران و کشتی دوستان بچسبد.

خیلی‌ها انتظار داشتند مثل رقابت‌های المپیک حریف را ظرف 30‌ثانیه شکست بدهی.

(با خنده) نمی‌شود همه را 30 ثانیه‌ای برد! شرایط سخت و سنگین بود. من فقط خدا را شکر می‌کنم که توانستم کشتی خودم را ببرم و تیم ایران قهرمان شود، اما اگر می‌شد بدم نمی‌آمد زودتر از اینها حریفم را شکست بدهم.

فینال با تیم قدرتمندی مثل آمریکا، به این سختی‌ها اضافه کرده بود.

همه چیز خوب بود. جام جهانی با حضور 8 تیم برتر دنیا برگزار شد. ما هم تمرینات خوبی انجام دادیم و توانستیم برای بار ششم جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

کشتی آخر به تو افتاد؛ یک کشتی سنگین و پر از فشار و استرس. اگر همه چیز مساوی می‌شد، قهرمانی از دست ایران می‌پرید.

فشار زیادی روی من بود. این برای سومین یا چهارمین بار است که کشتی آخر و تعیین‌کننده به من می‌رسد. با این شرایط خدا را شکر می‌کنم که توانستم کشتی‌گیر آمریکایی را شکست بدهم. جو سالن خیلی سنگین بود. خوشحالم شرمنده مردم نشدیم و توانستیم جام را در ایران نگه داریم.

آن موقع به چه چیزی فکر می‌کردی؟

فقط به پیروزی. انگار هیچ چیزی در ذهنم نبود غیر از تمرکز روی پیروزی.

با گویاژدوفسکی قبلا کشتی نگرفته بودی؟

نه، او را نمی‌شناختم. کشتی‌گیر جدید آمریکایی‌هاست، اما کشتی‌گیر خوبی بود.فکر می‌کنم غافلگیر شد و جو سالن هم حسابی روی او تاثیر داشت.

انصافا مردم در کرمانشاه حسابی پر شور بودند و... .

دستشان درد نکند.دم مردم پهلوان کرمانشاه گرم. واقعا برای ما سنگ تمام گذاشتند. دست تک‌تک آنها را می‌بوسم. در سالن و بیرون از سالن حسابی ما را تحویل گرفتند. مردم کرمانشاه، مردمی هستند که کشتی را دوست دارند و کشتی را خوب می‌فهمند. روز جمعه هم جو خوبی در سالن حاکم بود که با قهرمانی تیم ما همراه شد.

آمریکایی‌ها هم خودشان یک جورهایی شوکه شده بودند. صفحات اینستاگرام آنها پر بود از تعریف و تمجید از ایرانی‌ها.

آنها که کیف کردند. همه جوره سطح مسابقات بالا بود و مردم کشتی‌های خوبی را شاهد بودند.

جردن باروفس، عکس‌ها و... .

این طور که کشتی‌گیران آمریکایی را اینجا تحویل گرفتند در آمریکا بعید است این اتفاق‌ها برایشان بیفتد. باروفس هم که کشتی‌گیر معروف و محبوبی هست و در کرمانشاه مردم حسابی تشویقش کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها