مخبر کمیسیون صنایع گفت: در جلسه اخیر این کمسیون ، وزیر کارپیشنهاد 6 ماده ای برای تغییر قانون کار جهت رفع مشکلات و موانع تولید و سرمایه گذاری ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۷

ولی ملکی در گفت وگو با فارس اظهارداشت: در این پیشنهاد مکتوب به 6 بند اشاره شده که ایجاد تغییراتی در ماده 27 و تبصره های آن ، اضافه شدن یک بند به ماده 21 قانون کار ، افزودن یک تبصره به ماده 191 قانون در ارتباط با تغییر در تعریف کارگاههای کوچک ، اضافه شدن 2 تبصره به ماده 7 قانون کار ، همچنین 2 بند به ماده 41 قانون و اضافه شدن یک عبارت متنی در ارتباط با صندوق بیمه به ماده 30 قانون کار از مندرجات پیشنهاد مذکور می باشند.
وی افزود: این 6 بند به صورت مکتوب از سوی وزارت کار و امور اجتماعی به کمیسیون صنایع ومعادن ارسال شده است.
مخبر کمیسیون صنایع معادن اضافه کرد: در همین خصوص پیشنهادات مکتوبی نیز درارتباط مواد 5 و 6 و 9 طرح رفع مشکلات و موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی از سوی گمرک ایران دریافت کرده ایم.
وی افزود: هیات رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن پس از شنیدن نظرات وزیر کار ، گمرک ، نمایندگان انجمن مدیران صنایع و سایرین ، تصمیم گرفت که 5 نفر از اعضای کمیسیون را مامور کند تا با کار روی این پیشنهادات و اعمال اصلاحات لازم ، در قالب یک پیشنهاد مدون آن را برای طرح به کمیسیون ارائه نماید.
ملکی گفت: با انجام اینگونه امور کارشناسی امیدواریم پس از تصویب نهایی طرح بسیاری از مشکلات در مسیر راه تولید و سرمایه گذاری مرتفع شود.
وی همچنین یادآور شد: وزیر کار و امور اجتماعی در ارتباط با این طرح نکاتی را بیان کرد که از جمله آنها می توان لزوم مستقل بودن صندوق بیمه اشاره کرد.
مخبرکمیسیون صنایع ومعادن اضافه کرد: وزیر کار معتقد است که شرکت بیمه باید از صرف بیمه گذاری به شرکت سرمایه گذار تبدیل شود به عبارت دیگر وجوهی را که تامین اجتماعی دریافت می کند باید در امر سرمایه گذاری و امور مولد صرف نماید تا بتواند ایجاد ارزش افزوده کند.
وی افزود: وزیر کار تاکید دارد که بخش بیمه و درمان باید از هم جدا باشد و به کارگر و کارفرما اجازه دهد که بیمه تکمیلی قالب اختیاری یابد.
ملکی به بخشهای دیگر وزیر کار اشاره کرد و گفت: بیمه برای اینکه بتواند سرویس دهی بهتری داشته باشد باید به انحصار زدایی بپردازد.
وی همچنین به بحث جهرمی در خصوص لزوم حذف 3 درصد تجمیع عوارض که عملا نوعی بار اضافی را برگرده تولید و مجموعه سرمایه گذار قرارداده اشاره کرد.
مخبر کمیسیون صنایع و معادن به پیشنهاد وزیر کار در خصوص لزوم بالا بردن مشوقهای صادراتی اشاره کرد و افزود: باید مانند چین بتوانیم جایزه صادراتی را به 30 درصد برسانیم به خصوص در بخش پتروشیمی این بحث از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی به بخش دیگری از صبحت های وزیرکار اشاره کرد و گفت: توجه به معافیت مالیاتی و دریافت آن به طورپلکانی پس از 5 یا 10 سال و عنایت ویژه به بنگاه های کوچک اقتصادی دراین بحث ضروری به نظر می رسد.
ملکی گفت: ایجاد انگیزه در کارفرما برای قرارداد دائم با نیروی کار ، معافیت بیمه ای و 5 سال دریافت آن به طور پلکانی ، لزوم حمایت نظام بانکی از واحدهای تولیدی در قالب تضمین تامین نقدینگی و غیره از دیگر مطالب مطروحه توسط وزیر کار در جلسه کمیسیون صنایع و معادن بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها