مردم در جریان نهضت اسلامی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهم و تعیین‌ کننده‌ای داشتند.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۶۷
حضور مردم، ضامن تداوم انقلاب

به عبارت دیگر آگاهی مردم از شرایط کشور و همچنین احساس مسئولیتی که در قبال این شرایط داشتند، باعث شد که یک حضور بسیار گسترده و پرشور در جریان مبارزات و انقلاب به‌وجود آید. درنتیجه قدرت جدیدی شکل گرفت که تا آن زمان ناشناخته بود و آن هم وحدت مردم مومن و مسئول حاضر در صحنه است که می‌تواند معادلات سیاسی را به هم بزند.

چنان‌که این مساله در ایران اتفاق افتاد و در مناطق دیگر دنیا هم به نوعی این جریان تکرار شد. به همین دلیل است که قدرت‌های بزرگ دنیا از تکرار چنین پدیده‌ای وحشت‌زده هستند و برای این‌که این وحدت را بشکنند یا این‌که این احساس مسئولیت و آگاهی را از بین ببرند، برنامه‌ریزی‌های مختلفی کردند و تاکنون به نتیجه نرسیدند.

نکته حائز اهمیت این‌که بعد از پیروزی انقلاب حضور مردم هم در صحنه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین در صحنه‌های دفاع از موجودیت انقلاب و نظام، بسیار چشمگیر و تعیین‌کننده بود. یقینا قدرت‌های بزرگ تصور نمی‌کردند که مردم به این اندازه بتوانند قدرت‌آفرینی کنند و طرح‌های دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در اشکال مختلف خنثی کنند. ما مدارک زیادی داریم که آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با پیروزی بنی‌صدر انقلاب به‌طور کامل شکست خورد و به پایان رسید، اما مردم این فتنه و طرح را با حضور خودشان عملا به شکست کشاندند.

حضور و پشتیبانی مردم در جریان جنگ تحمیلی مصداق دیگری است که نشان می‌دهد چطور انواع توطئه‌ها و کودتاها از سال 57 به بعد از سوی مردم و حضور فعال آنها به شکست انجامید. جریان‌های سال 88 نیز با حضور مردم خنثی شد و دیدیم که چگونه نیروهای مردمی در لباس بسیج یا مردم عادی با حضور خود عناصر فتنه‌آفرین را شکست دادند.

قطعا باز هم مخالفان و دشمنان نظام از توطئه‌ها و برنامه‌های خود علیه انقلاب دست برنمی‌دارند و همچنان تصور می‌کنند می‌توانند این وحدت، انسجام و انگیزه مردم را برای مقاومت در مقابل سلطه از بین ببرند، اما عملا می‌بینیم مردم در راهپیمایی‌ها، انتخابات، نماز جمعه و زمان‌هایی که به حضورشان نیاز است چگونه با حضورشان تحلیل غربی‌ها و پیش‌بینی آنان را برهم می‌زنند.

جریان 9 دی 88 یکی از روزهای تاریخی است که قطعا سیاستمداران دنیا نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند که حضور و همراهی مردم چه تاثیری در خنثی کردن توطئه‌ها و به هم زدن بسیاری از معادلات قدرت در ایران و طبعا در منطقه ایفا کرده است.

به‌گونه‌ای که حضور مردم در ایران در حمایت از آرمان‌هایشان به‌عنوان یک الگو برای مردم دنیا درآمده و امروز به صورت طرح‌های مطالعاتی در مراکز پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته است.

با نگاهی به تجارب سال‌های گذشته می‌توان با اطمینان گفت در 22 بهمن امسال باز هم مردم شرکت می‌کنند و باز هم پیش‌بینی و تحلیل‌های قبلی رسانه‌های ضدانقلاب و نمایندگان دولت‌های دشمن را باطل می‌کنند و با این حضور حماسی یک بار دیگر مردم این اصل را که نیروی اصلی و اساسی حفاظت از انقلاب، مردم و نیروهای انقلاب هستند به اثبات می‌رسانند.

جواد منصوری - اولین فرمانده سپاه پاسداران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها