معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اینستاگرام خود، توضیحاتی در مورد اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی داد.
کد خبر: ۹۹۹۷۵۱
ابتکار برای حفظ یوزپلنگ ایرانی چکار کرد؟ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، ابتکار نوشت:

اقداماتی که سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی انجام داده است:

زیستگاههای یوز آسیایی علی رغم درخواست ها و فشارهای متعدد به ویژه در خصوص معادن، همچنان بدون هیچ گونه تغییر حفاظت می شوند.

به منظور ارتقای کمی و کیفی حفاظت از زیستگاههای یوز برنامه و لایحه ای در حال تدوین است که با نظر مساعد مجلس برای مدت پنج سال مجموعه اقداماتی فراتر از فعالیت های کنونی به اجرا در آید.
به عنوان برنامه پشتیبان برای یوز های در طبیعت، جدیت زیادی برای تکثیر این گونه برنامه ریزی شده است که به زودی نتایج آن اعلام می شود.

ایمن سازی محورهای پر خطر مرحله به مرحله جلو می رود. هر چند مشکلات فنی از قبیل سستی خاک و مقاومت کم آن برای فونداسیون فنس در محور عباس آباد کار را با پیچیدگی هایی مواجه کرده اما مراحل دیگر مثل تابلوها و دوربین ها در حال نهایی شدن و نصب است.

ستاد کنترل دام و سگ گله در دو منطقه که مشکل حضور دام وجود دارد، یعنی ذخیره گاه زیستکره توران و پناهگاه حیات وحش میاندشت تشکیل شده و در تمام طول زمان حضور دام در این مناطق فعال خواهد بود. وظیفه این ستاد جلوگیری از حضور دام غیر مجاز و بدون پروانه، کنترل بیماریهای وابسته به دام و کنترل تعداد سگهای گله خواهد بود.

پروژه حفاظت از یوزپلنگ، تحت حمایت مالی و معنوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان دو برابر حمایت های بین المللی هزینه می کند.

از جمله حمایت های معنوی سازمان پاسخ مثبت به درخواست افزایش محیط بان از سوی پروژه بین المللی برای زیستگاه یوز بوده که سازمان محیط بانان را افزایش داده است.

پروژه با تشکل های غیردولتی نیز همکاری نزدیک دارد؛ از جمله انجمن یوزپلنگ ایرانی و میراث حیات وحش پارسیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها