بی خوابی یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی گرفتار آن می باشند، بی خوابی و کم خوابی می تواند سبب بروز مشکلات اساسی برای بدن شود.
کد خبر: ۹۹۶۲۷۸
طبیعی‌ترین قرص‌های آرام بخش فوق‌ العاده قوی
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در زندگی اکثر افراد مشکلاتی چون بی‌خوابی و بدخوابی گاهی اوقات پیش می‌آید بویژه وقتی فرد دچار نگرانی، استرس و ناراحتی است.


کم خوابی و بیدار ماندن‌های طولانی مدت در تخت خواب و از این پهلو به آن پهلو شدن برای همه پیش می‌آید اما اگر این مشکل حالت روزمره و دائمی به خود بگیرد می‌توان عنوان کرد که فرد دچار بیماری بی‌خوابی شده است.

اکثر افراد هنگام بی‌خوابی سریعاً به نزدیکترین راه حل فکر می‌کنند و به سراغ داروهای خواب آور می‌روند، به گفته متخصصان مصرف داروهای خواب‌آور بدون تجویز پزشک مانند مصرف قرص تب‌بر بدون دانستن منشاء تب و التهاب در بدن است.

از جمله مواردی که باعث بی‌خوابی می‌شود خستگی، استرس، ابتلا به برخی بیماری‌ها، استفاده از تلفن همراه و تابش نور آبی صفحه نمایش به چشم و برخی از بیماری‌های اعصاب و روان است.

برای درمان بی‌خوابی کارشناسان تحقیقات وسیع و گسترده‌ای انجام داده‌اند و اعتقاد دارند در بیشتر موارد این اختلال به دلایل روانی است و باید با استفاده از علوم روانشناسی و روانپزشکی این مشکل را در فرد درمان شود.

مراجعه به کلینک‌های خواب برای بررسی علل بی‌خوابی و تحت نظر قرار گرفتن برای مدت زمان معینی می‌تواند بی‌خوابی را در فرد درمان کند.

براساس تحقیقات؛ بی‌خوابی در زنان و افراد سالمند بیشتر از سایر گروه‌های سنی دیده می‌شود، همچنین کودکان نیز می‌توانند دچار بی‌خوابی شوند و این مسئله باید به سرعت در آنها درمان شود زیرا می‌تواند بر رشد آنها اثر منفی گذارد.

برای کمک به داشتن خوابی آرام و عمیق کارشناسان توصیه می‌کنند افراد قبل از خواب ماست بخورند، از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین قبل از خواب پرهیز کنند، از انجام ورزش قبل از خواب پرهیز کنند، یک ساعت قبل از خواب از تلفن همراه خود استفاده نکنند، استرس و دعوا در ساعات پایانی شب نداشته باشند، شام سبک بخورند و نیز حمام آب گرم و نوشیدن شیر گرم را فراموش نکنند.

خوشبختانه برای درمان بی‌خوابی انواع روش‌ها وجود دارد ولی مصرف داوری خواب‌آور بدترین شیوه بوده و می‌تواند در دراز مدت اثرات مخرب بر سلامت جسمی و روحی فرد برجای گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
جام جم عزیز،با عرض سلام و تشكر بابت مطالب جالب و آموزنده شما،متاسفانه غلط املایی در دیكته شما مشهود می باشد.خواهشمند است دقت لازم،رعایت گردد.سپاسگزارم.
سعید قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
جام جم عزیز،با عرض سلام و تشكر بابت مطالب جالب و آموزنده شما،متاسفانه غلط املایی در دیكته شما مشهود می باشد.خواهشمند است دقت لازم،رعایت گردد.سپاسگزارم.

نیازمندی ها