حامیان جدایی ایالت کالیفرنیا از ایالات متحده آمریکا جمع‌آوری امضا برای استقلال را آغاز کرده و تلاش دارند تا آن را در سال ۲۰۱۸ در سطح ایالتی به رای بگذارند.
کد خبر: ۹۹۵۸۸۹
کالیفرنیا در صدد استقلال از آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،این اولین بار نیست که تلاش‌هایی برای جدایی کالیفرنیا صورت می‌گیرد اما رهبران این جنبش می‌گویند که اقدامات پیشین عمدتا برای آگاهی ‌سازی و جلب حمایت عمومی بوده است.

آنها می‌گویند که نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد اکثر کالیفرنیایی‌ها خواستار جدایی هستند و معتقدند که انتخاب دونالد ترامپ هم انگیزه آنها را تقویت کرده است.

این کمپین قصد دارد ۶۰۰ هزار امضا را برای استقلال کالیفرنیا جمع آوری کند و هدف آن لغو بخشی از قانون اساسی آمریکا است که تاکید دارد کالیفرنیا جزء لاینفک ایالات متحده است و ماده دیگری که می‌گوید قانون اساسی آمریکا قانون عالی در این کشور است و اگر با این درخواست موافقت شود در ۲۰۱۸ همه پرسی درباره استقلال در این ایالت برگزار خواهد شد.

لوئیس مارینلی، رهبر جنبش "آری به استقلال کالیفرنیا" گفت: ما شاهد حمایت‌های جدیدی هستیم و قصد جمع‌آوری امضا داریم خصوصا الان که در ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ترامپ هستیم و می‌بینیم که او رویکردهای خصمانه‌ای نسبت به مردم کالیفرنیا دارد که به او رای ندادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یكی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
۰
۰
كالیفرنیا بدترین ایالت آمریكاست و جدا شدن آن از آمریكا خیلی به سود دولت مركزی است ، احتمالاً دولت مركزی خودش این جدایی طلبی رو حمایت میكنه.

نیازمندی ها