مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: تاکنون 2000 کلاس درس در استان بهسازی شده اما با این وجود هنوز 35درصد فضاهای آموزشی مدارس استان مرکزی نیازمند تخریب، بازسازی و یا نوسازی است.
کد خبر: ۹۹۰۷۵۹

محمد صادق قائمی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: هم اکنون 1950 فضای آموزشی مدارس شهری و روستایی در استان مرکزی فعال است که 35 درصد از این فضاهای آموزشی باید تخریب، بازسازی و یا نوسازی شوند.

وی با بیان اینکه طرح بازسازی و نوسازی فضای فیزیکی مدارس از سال 85 در استان مرکزی آغاز شده است، افزود: طی سال جاری 9میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی این استان اختصاص داده شده است.

*تکمیل 24طرح افزایش فضاهای آموزشی در استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اتمام 24طرح افزایش فضاهای آموزشی در استان، 26هزار و 250مترمربع به فضاهای آموزشی این استان اضافه شده است.

قائمی خاطرنشان ساخت: برای انجام این 24 طرح 280 میلیارد ریال بودجه هزینه و با بهره برداری از آن 190 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است.

وی با اشاره به حمایت های موثر خیرین مدرسه ساز استان مرکزی در روند تجهیز، بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی استان، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز طی سال جاری 600میلیارد ریال به منظور نوسازی و بازسازی مدارس استان مساعدت کردند که با این میزان کمک مالی، 21 طرح نوسازی و تجهیز مدارس تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

اجرای 73طرح بازسازی و نوسازی مدارس استان با کمک خیرین

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر 73 طرح بازسازی و نوسازی مدارس در استان مرکزی با کمک خیرین در حال انجام است که با تکمیل این تعداد طرح، 530 کلاس درس به مجموعه فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده خواهد شد.

قائمی گفت: علاوه بر احداث و نوسازی، خیرین استان در حوزه تجهیز و اصلاح سیستم گرمایشی مدارس نیز همکاری موثری دارند به طوری که در حال حاضر 400 طرح تجهیز و اصلاح سیستم گرمایشی مدارس با کمک خیرین در مرحله اجرا قرار دارد.

وی بیان کرد: تجهیز فضاهای آموزشی استان به لوازم آزمایشگاهی، کارگاهی و... سالانه نیازمند 25میلیارد ریال اعتبار است که سال گذشته تنها یک دهم این اعتبار برای استان مرکزی محقق شده است.

* اراک و ساوه، کمترین فضای آموزشی را دارند

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی شهرستان اراک به عنوان پرجمعیت ترین شهر و مرکز استان و پس از آن ساوه به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان بیشترین مشکلات مربوط به فضاهای آموزش را دارند و در حال حاضر با کمبود مدرسه مواجه هستند.

قائمی یادآور شد: طی سال های اخیر نقش پررنگ خیرین مدرسه ساز در کنار اعتبارات دولتی در نوسازی و تجهیز فضاهای آموزشی بسیار تاثیرگذار بوده و بخش عمده ای از این رسالت مهم، با کمک خیرین محقق شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها