به نظر می‌رسد آلودگی هوا یکی از مضرات زندگی مدرن شهری است. با این وجود با اطلاع دقیق از میزان آلودگی در یک مکان یا زمان مشخص شاید بتوان تا حد زیادی از زیان‌های این مساله در امان بود.
کد خبر: ۹۸۹۶۸۹

بتازگی گجتی جدید به نام فلو (Flow) به بازار عرضه شده که می‌توان از آن برای اندازه‌گیری میزان آلاینده‌های مختلف در هوا استفاده کرد.

برخلاف بیشتر دستگاه‌های ارزیابی کیفیت هوا، فلو قابل حمل بوده و به گونه‌ای طراحی شده که از طریق بند چرمی ویژه می‌توان آن را به کیف یا حتی لباس هم متصل کرد.

فلو پس از ارزیابی کیفیت شاخص‌های مختلف، کیفیت هوا را از طریق لامپ‌های رنگی موجود روی بدنه خود اعلام می‌کند. این اطلاعات به اپلیکیشن ویژه این گجت نیز اعلام می‌شود و از طریق آن هم می‌توان به جزئیات بیشتری در مورد کیفیت هوای مکانی که در آن هستیم دست یابیم.

دستیار آیفون برای عکاسی بهتر

برای کسانی که قصد گرفتن تصاویری با کیفیت بهتر یا با زوایایی متفاوت با زوایه عرضه شده از طریق لنز دوربین گوشی هوشمند را دارند، نصب لنزهای جداشونده روی گوشی تنها راه پیش روست. در این میان، محصولی با نام اگزولنز کیس (Exolens Case) می‌تواند راه‌حل خوبی برای دارندگان آیفون 7 باشد.

اگزولنز کیس در واقع یک قاب گوشی است که کارکرد اولیه‌اش حفاظت بدنه گوشی در برابر ضربه و خش است. با این وجود، این قاب به گونه‌ای طراحی شده که براحتی می‌توان لنزهای جانبی عکاسی ویژه گوشی هوشمند را نیز روی آن نصب کرد، بدون این‌که نیازی به درآوردن این قاب باشد. گفتنی است دسترسی راحت به پورت و دکمه‌های روی آیفون از دیگر مزایای این قاب است. اگزولنز کیس قرار است بهار سال 2017 به بازار عرضه شود.

تختخواب دوست‌داشتنی

بتازگی از تختخوابی جدید به نام اسلیپ نامبر 360 (Sleep Number360) رونمایی شده که شاید بتواند بسیاری از مشکلات مربوط به خواب افراد را حل کند. این تختخواب هوشمند به اپلیکیشنی ویژه مجهز است که روی گوشی نصب می‌شود و به وسیله آن می‌توان میزان نرمی و سفتی تشک آن را تعیین کرد. این تشک حسگرهای متنوعی دارد که برای نمونه می‌تواند نحوه قرارگیری بدن روی آن را تعیین کرده و با باد یا خالی کردن باد در برخی نواحی تشک، شرایط خوابی راحت‌تر را برای فرد مهیا کند. همچنین حسگرهای صوتی این تخت می‌تواند متوجه خروپف فرد شده و با بالا آوردن بخش بالایی تشک نیز از میزان خروپف او کاسته می‌شود. 15 دقیقه قبل از حضور فرد در این تختخواب، محل قرارگیری پاهای او گرم می‌شود. اتصال به دستگاه‌های پوشیدنی نظیر فیت‌بیت و ارزیابی تاثیر ورزش بر خواب از دیگر قابلیت‌های این تختخواب هوشمند است.

دوپینگ برای تلویزیون‌ها

بتازگی از یک دستگاه ست آپ باکس اندرویدی به نام ایرتی‌وی‌پلیز (AirTVPlays) رونمایی شده که می‌تواند قابلیت‌های گوناگونی برای تلویزیون‌ها به همراه داشته باشد. این دستگاه سه قابلیت مختلف شامل دریافت و نمایش تصاویر استریم از اینترنت، نمایش کانال‌های تلویزیون اینترنتی و نیز دریافت کانال‌های محلی را که به‌صورت سنتی از طریق آنتن دریافت می‌شوند، دارد. ایرتی‌وی‌پلیز از قابلیت دریافت و انتقال تصاویر با کیفیت 4K به‌صورت زنده از خط اینترنت به تلویزیون برخوردار است. مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های کاربردی روی این دستگاه نصب شده که برای نمونه می‌توان به اپلیکیشن یوتیوب اشاره کرد. با این اوصاف کاربر می‌تواند اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را نیز روی آن نصب کند. ایرتی‌وی‌پلیز در قالب دو نسخه ساده (ویژه تلویزیون اینترنتی) و نیز پیشرفته (تلویزیون اینترنتی با کانال‌های محلی) به‌ترتیب با قیمت 129 و 99 دلار به بازار عرضه می‌شود.

عینک واقعیت مجازی لنوو

شرکت لنوو بتازگی از محصول جدید خود یعنی عینک واقعیت مجازی رونمایی کرده است. یکی از اصلی‌ترین معیارهایی که می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت یک عینک واقعیت مجازی باشد، وزن آن است. محصول جدید لنوو فقط 350 گرم وزن دارد که در مقایسه با وایو 550 گرمی بسیار سبک وزن‌تر به شمار می‌رود. این عینک حتی از اکلوس ریفت نیز صد گرم سبک‌تر است. صفحه نمایشگر این عینک که با استفاده از فناوری OLED ساخته شده 1440 در 1440 پیکسل است. همچنین دو دوربینی که در قسمت جلویی این دستگاه قرار دارد، امکان بررسی دقیق محیط واقعی و پردازش بهتر اطلاعات مربوط به آن را فراهم می‌کند. به همین دلیل این عینک می‌تواند علاوه‌بر واقعیت مجازی، برای فناوری واقعیت افزوده نیز مورد استفاده قرار گیرد. هنوز زمان قطعی عرضه این محصول اعلام نشده، ولی قیمت آن بین 300 تا 400 دلار خواهد بود.

پهپاد من

تصویربرداری از ورزش‌های هیجانی و نیز افراد در حال حرکت با سرعت زیاد معمولا کار دشواری است. در این میان، پهپادی به نام مای‌درون (MyDrone) می‌تواند راه‌حلی بسیار ارزشمند باشد. این پهپاد که در واقع یک کوادکوپتر است، می‌تواند تا 3 ساعت در هوا معلق بماند و از طریق دوربین خود تصاویری با کیفیت 4K را ضبط کند.

همچنین امکان نصب دوربین گوپرو نیز روی این پهپاد وجود دارد، اما جذابیت اصلی این گجت، قابلیت تعقیب خودکار کاربر است. برای این کار کافی است ساعت هوشمند ویژه‌ای را با خود به همراه داشته باشیم. این کوادکوپتر می‌تواند فرد دارای این ساعت هوشمند را تعقیب کرده و او را در وسط فریم فیلمبرداری قرار دهد. امکان کنترل دستی با استفاده از گوشی هوشمند نیز از دیگر مزایای این وسیله است. مای‌درون 1.37 کیلوگرم وزن داشته و در شرایط جوی نامناسب نظیر دمای پایین یا حتی هوای توفانی نیز کاربرد دارد.

دوربین بامزه برای مراقبت از نوزاد

سلامت نوزاد برای هر پدر و مادری اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل استفاده از دوربین‌های مدار بسته در اتاق نوزاد رونق زیادی یافته است. در این میان، یک شرکت باسابقه در زمینه ساخت این دوربین‌ها به ابتکار جالبی دست زده است. این شرکت، دوربینی‌ مداربسته‌ به نام آرلو بیبی (Arlo Baby) به شکل خرگوش و گربه طراحی کرده که دیگر مانند دوربین‌های معمولی کودک را دچار وحشت نمی‌کند. نرم‌افزار این دوربین به‌گونه‌ای است که هر نوع تحرک کودک را از طریق پیام به والدین اطلاع می‌دهد. این دستگاه به بلندگو مجهز بوده و پدر و مادر می‌توانند از طریق اپلیکیشن ویژه، با فرزند خود صحبت کرده و برای نمونه برایش لالایی بخوانند. رمزگذاری پیشرفته تصاویر به منظور جلوگیری از هک شدن آن، از دیگر قابلیت‌های دوربین آرلو‌بیبی است. این دوربین قرار است فروردین 96 با قیمت 249 دلار به بازار جهانی عرضه شود.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها