هوای آلوده، تصمیمات تکراری

آلودگی هوا در بسیاری از کلانشهرها زندگی شهروندان را با مشکل رو به رو کرده است به همین خاطر براساس آخرین تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مهدکودک‌‌، پیش دبستانی و دبستان‌های شهر تهران بجز فیروزکوه، دماوند و پردیس امروز یکشنبه تعطیل است.
کد خبر: ۹۸۷۶۰۴

تعطیلی های مداومی که در ماه های اخیر چندین بار تکرار شده است اما گرچه در ظاهر رفت و آمدها را در شهرها کم می کند و گروه های پرخطر را کمی محفوظ‌تر نگه می دارد ، در حقیقت مرهمی سطحی برای زخمی عمیق و ریشه دار است . به عبارتی دیگر مساله آلودگی هوا در کلان شهرها با تعطیلی حل نمی شود.

به گزارش جام جم، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دیروز مصوبات دیگری نیز داشت و براساس آن فروش‌‌ آرم طرح ترافیک روزانه نیز امروز و ‌فردا ممنوع است. افزون براین ‌مصوب شده که‌ محدوده طرح ترافیک تا فردا به محدوده زوج و فرد ‌ گسترش پیدا می کند‌. این مصوبات، تصمیمات همیشگی و تکراری کمیته اضطرار در روزهای آلوده است که معمولا نقشی موثر در بهبود آلودگی هوا ندارد. این درحالی است که به گزارش ایسنا نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا بیانگر برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود این شرایط نامطلوب ‌تداوم داشته و حتی به شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی برسد. ‌ حسن عابدی ،جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ‌ نیز از ادامه اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا خبر داده است.‌‌ او با بیان این‌که طرح تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های آلاینده نیز در دستور کار ماموران قرار داشته و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: ماموران پلیس راهور در تمام ساعات شبانه روز با حضور در نقاط مختلف شهر به ویژه در هسته مرکزی نسبت به اعمال قانون و برخورد با خودروها، موتورسیکلت‌ها و دیگر وسایل نقلیه دودزا و آلاینده همچون کامیون‌ها و خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام خواهند کرد. این درحالی است که داوود قاسم‌زاده، رئیس مرکز اطلاع رسانی محیط زیست آذربایجان شرقی نیز از تداوم روزهای آلاینده تبریز خبر داده و گفت: تبریز هفدهمین روز آلودگی هوا ‌ را تجربه می کند. به گزارش تسنیم او با بیان این‌که ‌ شاخص آلودگی هوای دیروز تبریز به 127 پی اس آی رسید‌ اظهار کرد: هوای تبریز ‌ برای گروه‌های حساس ناسالم است و توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت از منازل خود خارج نشوند.‌

علاوه براین اداره کل هواشناسی استان البرز نیز باوجود جوی پایدار در استان، افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی استان را پیش‌بینی کرده،منصور رحمانیان، مدیرکل هواشناسی استان البرز به مهر گفته تا پایان امروز‌ جوی پایدار بر استان حاکم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها