رحمتی در کنار شاه‌ماهی در لیست خروج

بمب هیدروژنی استقلال در آستانه ترکیدن

آندرانیک تیموریان این روزها به تکاپو افتاده تا رضایت خود را از مدیران ماشین‌سازی بگیرد.
کد خبر: ۹۸۷۴۸۴

او در ماشین‌سازی نتوانست آن طور که باید و شاید به چشم بیاید و حتی از تیم ملی هم دور شد. او خوب می‌داند که برای بازگشت به روزهای خوب، باید خود را مقابل لنز چشم فوتبال ایران قرار دهد. زمزمه‌های تمایل کادر فنی استقلال تهران برای جذب آندو موجب شد او تصمیمی درست بگیرد. او خود را به اردوی آبی‌ها نزدیک خواهد کرد. اما آیا واقعا او می‌تواند به استقلال بیاید؟ استقلال برای جذب چند بازیکن از جمله ایمان مبعلی دست به نامه‌نگاری زده که البته همه نامه‌ها با پاسخ منفی مواجه شده است! این‌بار مدیران استقلال به آندو گفته‌اند از نامه خبری نیست و خودش باید برای این انتقال آستین بالا بزند. علیرضا منصوریان خوب می‌داند که اگر آمادگی بدنی آندو به روزهای اوج نزدیک شود و مصدومیت هم آزارش ندهد، بی‌نظیر عمل می‌کند. او در بازی‌های بسیاری عصای دست کی‌روش در تیم ملی شد. همین‌طور در رده باشگاهی هم مربیان آرزو داشتند او را در تیم خود داشته باشند. تیموریان یک بازیکن خلاق و در عین حال با قدرت بدنی بالاست. بازیکنی که همیشه برای هرتیمی که به میدان رفته با تعصب بازی کرده و از تلاش و جنگندگی چیزی کم نگذاشته است.

محرومیت‌های او به‌دلیل بازی نسبتا خشن در لیگ سیزدهم گواه تلاش او در میدان بود. با این‌حال تیموریان در آستانه 35 سالگی است و در اردوهای اخیر تیم ملی هم جایی نداشته است. البته کی‌روش به او اعتقاد زیادی دارد و مطمئنا بار دیگر از او به تیم ملی دعوت به عمل خواهد کرد ولی به این شرط که او بار دیگر بازی کند. به طور ثابت و برای تیمی مطرح. آندو در ماشین‌سازی نتوانست قابلیت‌هایش را نشان دهد و حتی دوره‌ای با نیمکت‌نشینی در این تیم روبه‌رو شد. با این حال حضور تیموریان در استقلال می‌تواند دوباره او را به سطح بالای فوتبال ایران بازگرداند. این همان اتفاقی است که هم آندو آرزویش را دارد و هم کادر فنی استقلال. استقلال در حال حاضر در پست تیموریان سه بازیکن دارد؛ فرشید باقری، روزبه چشمی و امید ابراهیمی و ظاهرا کسی هم از این سه نفر قرار نیست از استقلال جدا شود. حال باید پرسید کادر فنی استقلال به چه دلیل علاقه‌مند به جذب تیموریان است. آیا قرار است روزبه چشمی دوباره مانند تیم امید در پستی غیرتخصصی مورد استفاده قرار گیرد‌ یا محل بازی این بازیکنان قرار است تغییر کند؟‌

طلب آندو

تیموریان مطالبات زیادی از استقلال دارد و در یکی از احکام انضباطی که در تابستان جاری صادر شد، این بازیکن 640 میلیون تومان از استقلال‌طلب دارد. آیا قرار است او این طلب را ببخشد و به تیم بیاید؟ و یا قرار است اول طلبش را بگیرد و بعد قرارداد امضا کند؟‌ این دو سوال، دو حالت کاملا متفاوت را روایت می‌کند. از سوی دیگر قرارداد او با ماشین‌سازی یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود. آیا اگر قرار باشد نیمی از این رقم بپرد، استقلال می‌تواند برای نیم فصل 800 میلیون تومان به او بدهد؟ اصلا پولی در بساط استقلال هست؟ ضمن آن‌که اگر قرار باشد آندو به استقلال بیاید باید از 300 میلیون باقیمانده طلبش بابت نیم فصل از ماشین‌سازی هم بگذرد، چون او تاکنون 500 میلیون از قرارداد 6/1 میلیاردی‌اش را دریافت کرده است.

شنیده‌ایم محمد خرمگاه و بهتاش فریبا چندبار با تیموریان صحبت کرده‌اند و این بازیکن هم چراغ سبز خود را برای برگشت به استقلال نشان داده است ولی مشخصا راه جذب یک بازیکن، مذاکره با آن بازیکن نیست و به همین دلیل به او گفته‌اند خودش باید رضایتنامه بگیرد.

آنچه استقلالی‌ها را در این زمینه امیدوار به جذب تیموریان می‌کند این است که فرهاد کاظمی با جدایی نصرتی، نریمان جهان و بایرامی موافقت کرده و احتمال دارد با جدایی آندو هم موافقت کند. اگر این اتفاق بیفتد، آیا آندو کاپیتان استقلال می‌شود؟ گفته می‌شود خرمگاه به این دلیل برای مذاکره با آندو پا پیش گذاشته که فردی را پیدا کند تا لیاقت کاپیتانی استقلال را داشته باشد. این موضوع با توجه به مشکلات او و رحمتی چندان عجیب و غریب نیست. اگر آندو برگردد او می‌تواند کاپیتان استقلال باشد حتی اگر رحمتی در ترکیب قرار گیرد. تیموریان راهی تبریز شده و مطمئنا تکلیف این بازیکن تا فردا مشخص خواهد شد. شاید او تنها گزینه خرید استقلالی‌ها در نیم فصل باشد. باید دید این بازیکن نامدار به جمع آبی‌ها اضافه می‌شود و اگر اضافه شود، تغییری در وضعیت این تیم ایجاد خواهد شد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها