کاوه آفاق خواننده و آهنگساز موسیقی تلفیقی می گوید در کشور که جایزه «گِرمی» نداریم، اما البته جایزه های کیلویی داریم، از این رو به جشنواره موسیقی فجر آمدیم تا شاید با انصاف بیشتری قضاوت شویم.
کد خبر: ۹۸۶۸۴۱
در ایران جایزه «گِرمی» نداریم اما جایزه  کیلویی داریم!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا کاوه آفاق در ادامه نشست های خبری گروه های تلفیقی حاضر در سی ودومین جشنواره موسیقی فجر افزود: از حدود سال 90 یا 91 می خواستم مجوز بگیرم، از این رو همکاریم را با گروه سابقم قطع کردم و گروه جدیدی را به رهبری آرمان مهربان شکل دادم که فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه برکلی دارد.

وی درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: در ایران که جایزه «گِرمی» نداریم، اما البته جایزه های کیلویی داریم! از این رو به جشنواره موسیقی فجر آمدیم تا شاید با انصاف بیشتری قضاوت شویم.
آفاق درباره قطعه هایی که قرار است در جشنواره اجرا کند، افزود: در کنسرت 24 دی ماه در جشنواره موسیقی فجر، ترکیبی از قطعه های قدیم و جدید گروه را از جمله «شال»، «اتاق آبی»، «بدرود»، «همهمه» و خواب بازی» را اجرا می کنیم.
خواننده و آهنگساز موسیقی تلفیقی درباره سازبندی این اجرا هم گفت: با توجه به سالن و آکوستیک آن، دو گیتار الکتریک، دیوان، گیتار آکوستیک، پیانو، سه درامز و سنتور را برای سازبندی گروه در نظر گرفته ایم.

فقط برای یک اجرای با کیفیت به جشنواره آمده ایم
آفاق درباره مبلغ پرداخت شده به وی و گروهش برای حضور در جشنواره موسیقی فجر گفت: مبلغی که برای جشنواره به خواننده های بخش تلفیقی می دهند، اصلاً با آنچه برای کنسرت های دیگر پرداخت می شود، مقایسه شدنی نیست زیرا در جشنواره سالنی را به ما اختصاص داده اند که به دلیل ظرفیت پایین آن، برای خود ارشاد هم درآمدی ندارد از این رو فقط برای یک اجرای باکیفیت به جشنواره آمده ایم.

آلبوم تازه در راه است
آفاق که سال گذشته آلبوم «با قرص ها می رقصد» را منتشر کرده، درباره آلبوم تازه خود و گروهش گفت: در حال گردآوری آلبوم تازه ایی هستیم که به احتمال فراوان نام آن «شال» خواهد بود؛ البته این در صورتی است که این نام مجوز بگیرد. برای آلبوم نخست نیز این نام را در نظر گرفته بودیم که به آن مجوز ندادند. این آلبومِ تازه اکنون در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد.
وی درباره اعتراض برخی گروه های موسیقی تلفیقی جشنواره به تفاوت در سامانه بلیت فروشی گروه های گوناگون افزود: همه قبول داریم که سایت ایران کنسرت قوی ترین سایت فروش بلیت موسیقی است و گروه هایی هم در جشنواره هستند که با وجود اینکه از ما قوی ترند، اما بر خلاف ما، بلیت کنسرتشان در این سایت عرض نشده و از طریق سایت دیگر به فروش می رسد. با این حال، باور کنید که این مسائل در حیطه ی اختیار ما نبوده است.
آفاق افزود: البته کنسرت های دیگری هم برگزار کرده ایم که با وجود آنکه بلیت فروشی اش از طریق سایتی غیر از ایران کنسرت بود، همه بلیت ها به فروش رفت.

جشنواره موسیقی فجر جای گروه های پاپ نیست
رهبر ارکستر کاوه آفاق نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: از سال 1390 با کاوه آفاق همکاری دارم و در این مدت تنظیم بیشتر آهنگ هایمان را با هم انجام داده ایم. معتدقم یکی از بهترین اجراهای تاریخ موسیقی ایران را در جشنواره روی صحنه خواهیم برد و اطمینان می دهم که ارکستر ما صدادهی بسیار خوبی خواهد داشت.
آرمان مهربان همچنین افزود: حضور در جشنواره موسیقی فجر جنبه هنری بالایی دارد. به نظر من این جشنواره باید فرم هنری داشته باشد؛ از این رو، جای گروه های پاپ که در طول سال کنسرت های گوناگونی را روی صحنه می برند، در چنین جشنواره تی نیست. جشنواره باید از گروه هایی که موسیقی خاص تری دارند، مثل گروه های تلفیقی، یا گروه هایی که به دلیل حضور نوازندگان پرشمار، کنسرت دادن برایشان بسیار پرهزینه است، حمایت کند تا این گروه ها بتوانند از فرصت جشنواره استفاده کنند و کارهای هنری خود رابه مردم عرضه کنند.
کنسرت کاوه آفاق 24 دی ماه ساعت 21:30 در تالار برج آزادی تهران به صحنه می رود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها