واکنش توئیتری ترامپ به تهدید موشکی رهبر کره‌شمالی

دونالد ترامپ از زمان پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهارنظرها و اقدامات جنجالی زیادی در مورد دیگر کشورها انجام داده است.
کد خبر: ۹۸۶۱۴۵

منطقه شرق آسیا بیش از دیگر مناطق شاهد این موارد جنجالی بوده است. تماس با رئیس‌جمهور تایوان و زیر پا گذاشتن سیاست «چین واحد» از جمله اقدامات جنجالی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در این منطقه بود. با این حال بسیاری انتظار داشتند ببینند او چه سیاستی در قبال کره‌شمالی و تهدیدهای موشکی این کشور می‌کند.

در این میان آخرین اظهارنظر رهبر کره شمالی، ترامپ را به واکنش واداشت. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اوایل هفته جاری اعلام کرد پیونگ‌یانگ در مراحل پایانی ساخت یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای است. در واکنش به این مساله، ترامپ اولین اظهارنظر خود در مورد کره‌شمالی را در توییتر منتشر کرد و نوشت: کره‌شمالی بتازگی عنوان کرده در مراحل پایانی ساخت سلاحی اتمی است که می‌تواند به بخش‌هایی از آمریکا برسد. باید به این حقیقت اشاره کرد که این موضوع اتفاق نخواهد افتاد.

البته همین پیام توییتی واکنش‌های متفاوتی از سوی کشورهای منطقه به همراه داشت. بر همین اساس، چو جون هیوک، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت: این نخستین اظهار نظر ترامپ پس از پیروزی در انتخابات بوده که نشان‌دهنده‌ اهمیت این موضوع برای او و هشدار جدی به پیونگ یانگ است.

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب و مقامات آمریکایی به طور کامل از اهمیت و خطر تهدید هسته‌ای آگاه هستند. آمریکا موضع قاطعی در همکاری نزدیک با کره‌جنوبی و ضرورت اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر روزنامه گلوبال تایمز که از روزنامه‌های رسمی چین به حساب می‌آید، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را مسبب و عامل «رویکردهای غیرمسئولانه» کره‌شمالی دانست. این روزنامه در گزارشی نوشت برنامه اتمی دولت کره‌شمالی باعث خشم آمریکایی‌هایی شده که به جای نگریستن به خودشان، چین را مقصر می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها