ثروتمندان جهان امسال ۲۳۷ میلیارد دلار پولدارتر شدند

در سالی که مردم رای دهنده در آمریکا و اروپا چهره سیاسی این کشورها را دگرگون کردند، ثروتمندان جهان این سال را با ۲۳۷ میلیارد دلار پول بیشتر به پایان می‌برند.
کد خبر: ۹۸۴۶۶۴
ثروتمندان جهان امسال ۲۳۷ میلیارد دلار پولدارتر شدند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از بلومبرگ، سال ۲۰۱۶ با رکود اقتصادی چین شروع شد، و در میانه سال رای دهندگان بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند و در پایان سال نیز میلیاردر آمریکایی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.

سال ۲۰۱۶ برای ثروتمندان جهان سال پرفراز و نشیبی بود، و ثروت‌های جهان در پایان سال با ۵.۷ درصد رشد به مبلغ ۴.۴ تریلیون دلار رسید.

نفر اول برندگان سال ۲۰۱۶ وارن بوفت است که موفق شد ۱۱.۸ میلیارد دلار به ثروت خود بیافزاید. ارزش سهام بانکی و هواپیمایی بوفت با انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا ۱۹ درصد افزایش یافت و به ۷۴.۱ میلیارد دلار رسید.

مایکل کول، کارشناس مالی به بلومبرگ گفت: «تکان‌های بازار سهام در سال ۲۰۱۶ تحت تاثیر اخبار جهانی بود تا تغییرات اقتصادی، و اعتقاد عمومی به سیاست‌های باز اقتصادی ترامپ، بازارهای سهام را به حرکت آورد».

برندگان اصلی سال ۲۰۱۶ آمریکایی هستند، بطوریکه ۴ نفر از ۵ نفر شاخص ثروت بلومبرگ آمریکایی‌اند، و از آن جمله بیل گیتس، بینانگذار شرکت مایکروسافت و ثروتمندترین فرد جهان با ۹۱.۵ میلیارد دلار ثروت، و هارولد هم از سرمایه داران نفتی آمریکا.

سومین ثروتمند جهان، آمانسیو اورتگا، سرمایه دار اسپانیایی و صاحب شرکت Zara است که ثروت او به ۷۱.۲ میلیارد دلار می رسد.

پنجمین مرد موفق سال ۲۰۱۶، برنارد آرنولت فرانسوی است که توانست ثروت خود را در این سال به میزان ۷.۱ میلیارد دلار افزایش دهد و به ۳۸.۹ میلیارد دلار برساند.

جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، که در سال ۲۰۱۵ موفق به دو برابر کردن ثروت خود و رساندن آن به ۶۰ میلیارد دلار شده بود، در سال ۲۰۱۶ ثروت خود را ۷.۵ میلیارد دلار افزایش داد. مارک زاکربرگ نیز در این سال ثروت خود را ۵.۴ میلیارد دلار افزایش داد.

اما خارج از آمریکا اوضاع به این درخشانی نبود، و بیشتر ثروتمندان غیرآمریکایی به دلیل کاهش قیمت نفت و کالاها و افزایش قیمت دلار، خسارت دیدند. ثروتمند چینی ونگ جیانلین، بزرگترین بازنده سال ۲۰۱۶ بود که ۵.۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد و با ۳۰.۶ میلیارد دلار ۲۱مین مرد ثروتمند جهان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها