دادستان تهران از بازداشت بدهکار بانکی 1200 میلیارد تومانی طی روز گذشته خبر داد و از این‌که برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات، مطابق مقررات عمل نمی‌کنند انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۸۳۶۵۸

به گزارش تسنیم، عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست شورای معاونان دادستانی، تخلفات مسئولان بانک‌ها در اعطای تسهیلات را، زمینه‌ساز ظهور ابر بدهکاران بانکی دانست و هشدار داد که با ادامه چنین وضعیتی، تعقیب برخی مسئولان بانکی به‌عنوان معاونان جرم قابل توجیه خواهد بود بویژه در مواردی که اقدامات آنها در فرایند اعطای تسهیلات غیرمتعارف باشد.

جعفری‌دولت‌آبادی به اقدامات دادسرای تهران در مقابله با مفاسد اقتصادی و پیشگیری از تشکیل چنین پرونده‌هایی طی هفته اخیر اشاره کرد و با اظهار این‌که اخیرا دو اقدام در مورد جرایم اقتصادی انجام شده است، اظهار کرد: در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشنهاد دادستانی تهران مبنی بر الزام بانک‌ها به پذیرش اموال بدهکاران کلان به جای بدهی پس از ارزیابی کارشناسی، مورد پذیرش قرار گرفت و مصوب گردید. اقدام دیگر دادستانی تهران تعقیب قضایی بدهکاران کلان بانکی در دادسرای پولی ـ بانکی است که امیدواریم با همکاری بانک مرکزی و مدیران بانک‌ها در استرداد وجوه بانک گام‌های جدی‌تری برداشته شود. وی به اقدامات اخیر دادستانی در پرونده گروه رستمی صفا اشاره کرد و افزود: نامبرده شش تا 7000میلیارد بدهی بانکی با احتساب خسارت تأخیر تادیه داشته و پس از دستگیری و بازداشت اولیه، قول همکاری داد و در این راستا اموالی را به بانک منتقل کرد، اما با آزادی از طریق تودیع قرار وثیقه، در مقابل استرداد وجوه بانک مقاومت نمود که پس از بازداشت مجدد با اعطای وکالت رسمی، تا کنون 5 هزار و 100 میلیارد تومان از اموال خود را به بانک پارسیان منتقل نموده است. دادستان تهران خطاب به بدهکاران کلان بانکی هشدار داد که: «هر جا بروید و به هر کس وصل شوید، چنانچه پول‌های مردم را مسترد نکنید، تحت تعقیب قرار خواهید گرفت» او در ادامه خطاب به بانک‌ها افزود: وام‌های غیرواقعی ندهید، شکایت کنید، در میدان مبارزه بمانید و پیگیری کنید.

علل ورود قوه قضاییه به پرونده حقوق‌های نجومی

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده حقوق‌های نجومی اطلاع‌رسانی کرد و با انتقاد از برخی مسئولان که اعلام داشته‌اند موضوع حقوق‌های نجومی مربوط به دیوان محاسبات است، اظهار کرد: قوه قضاییه این توجه را دارد که به جای دولت عمل نکند، اما وقتی جامعه با طرح یک سؤال و مساله بزرگ، با شوک مواجه شود و موجب سلب اعتماد مردم فراهم ‌گردد، قوه قضاییه و دادستانی مکلف به ورود است. دادستان تهران گفت: تا کنون 40 نفر احضار و از آنها تحقیق شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها