فیلم «خاک» ساخته مسعود کیمیایی در سال 1352 روز دوشنبه 6 دی‌ماه ساعت 18 در سینماتک خانه هنرمندان با حضور این کارگردان روی پرده می‌رود.
کد خبر: ۹۸۲۴۰۳
نمایش فیلمی از  بهروز وثوقی در خانه هنرمندان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی سینما پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی فیلم نیز برگزار خواهد شد. این فیلم بر اساس «آوسنه باباسبحان» نوشته محمود دولت‌آبادی ساخته شده است.

بازیگران اصلی فیلم «خاک» که دوشنبه این هفته در سینماتک خانه هنرمندان نمایش داده خواهد شد فرزانه تاییدی، بهروز وثوقی، فرامرز قریبیان و جعفروالی هستند. در خلاصه داستان این فیلم که در سال 1352 ساخته شده آمده است: «پس از مرگ ارباب روستا زن فرنگی او به کمک مباشر شرورش غلام، از پسران بابا سبحان که روی زمین مزروعی او کار می‌کنند، می‌خواهد زمینش را به او باز پس بدهند. صالح و مسیب امتناع می‌کنند اما می‌پذیرند که اجاره‌ زمین را در موعد مقرر بپردازند. کینه‌ مباشر از مسیب به دلیل علاقه‌ ناکام او به شوکت، همسر مسیب است. نزاع او و نوچه‌هایش بر سر زمین منجر به مرگ مسیب و زخمی شدن صالح می‌شود. صالح که بر اثر نزاع با غلام و اصابت ضربه‌ بیل بر سرش تعادل روانی خود را از دست داده است...»

این فیلم ساعت 18 در خانه هنرمندان نمایش داده خواهد شد و پس از آن جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور مسعود کیمیایی، جواد طوسی و کیوان کثیریان برگزار می‌شود. «خاک» ششمین فیلم کیمیایی است؛ این کارگردان دو فیلم «گوزن‌ها» و «غزل» را نیز پس از این فیلم در دوران پیش از انقلاب ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خوبه والا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
خب فیلم همسفر پخش كنید
اگر هم خواستید تایتانیك اصلی
كم كم كمك كنید برسیم به فیلمهای خاص

نیازمندی ها