یکی از محصولات مهم استان بوشهر، گوجه‌فرنگی خارج از فصل است که این‌روزها در فصل برداشت، دچار افت شدید قیمت و نگرانی کشاورزان بوشهری شده است؛ نگرانی‌ای که مسئولان دولتی را بر آن داشت تا این محصول را از کشاورزان بوشهری خریداری کند.
کد خبر: ۹۸۱۷۵۲

گوجه‌فرنگی خارج از فصل، یکی از محصولات مهم و استراتژیک استان بوشهر است؛ به‌گونه‌ای که اشتغال عمده‌ای از مردم شهرستان‌های دشتی، دیر و برخی از مناطق دشتستان به این محصول وابسته است. امسال به سبب سرد شدن هوا، کشاورزان استان بوشهر 15 روز زودتر برداشت خود را آغاز کردند که با برداشت گوجه‌فرنگی دیگر استان‌های جنوبی همزمان و سبب افت شدید گوجه‌فرنگی شد. برداشت محصول گوجه‌فرنگی با توجه به شرایط آب و هوایی از اواخر آبان آغاز و تا اردیبهشت ادامه می‌یابد. نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس دراین باره گفت: این خرید به صورت تضمینی و در شهرستان‌های دشتی و تنگستان خواهد بود.

سیدکمال‌الدین شهریاری در گفت‌وگو با مهر تصریح کرد: از همان روزهای اول که کشاورزان دغدغه فروش محصولات خود را داشتند، پیگیری‌های مستمری صورت گرفت و درنهایت به طرح سه پیشنهاد درخصوص رفع مشکلات گوجه‌کاران به کمیسیون کشاورزی منجر شد که این پیشنهادها مورد توجه قرار گرفت و رئیس کمیسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه مکاتبه و محمدباقر نوبخت نیز دستور خرید تضمینی گوجه را صادر کرد.

وی با بیان این‌که آغاز خرید حمایتی گوجه غیر درجه یک و غیرمیدانی به ازای هر کیلو 330 تومان انجام می‌شود، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، گوجه‌کاران می‌توانند به ادارات و نمایندگی‌های جهاد کشاورزی در منطقه دشتی و تنگستان مراجعه کنند.

این نماینده مجلس افزود: درباره گوجه‌فرنگی درجه یک هم در تلاشیم با رایزنی‌هایی که با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بخصوص تعاون روستایی داشته‌ایم، زمینه فروش محصولات را در تهران و شهرهای سردسیر داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها